Hoe komt het dat de ene oplader minder goed functioneert dan de ander?

Ik heb een nieuw opladersnoer gekocht zodat ik nu iets verder weg van het stopcontact kan zitten (3 meter ipv 1 meter). Het gekke is dat dit nieuwe snoer maar 5% oplaad in een halfuur en het oude snoer zorgde voor 40% in een halfuur. Het gekke is, bij mijn moeders telefoon werkt het snoertje (3 m) wel goed en laad de telefoon goed op. Enig idee hoe dit komt en eventuele oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Niet elk usb-snoer heeft even dikke aders, vooral bij grotere lengte kan de weerstand zo hoog zijn dat er een paar tiende Volt onderweg verloren gaat. Dat kan resulteren in een lagere laadstroom zodat het laden langer duurt. Omdat elke telefoon zelf de laadstroom bepaalt kan er verschil zijn tussen twee verschillende GSM's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet zomaar een paar tienden. Al ben ik bezig op mijn mobiel en zit hij aan de oplader loopt de accu nog steeds leeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch wel, een paar tienden maken al verschil, bij 4,5 V stopt mijn HTC al met laden....
die weerstand is miniem
nee, alle laders (gsm tab) zijn 5v wat er wel verschild is de laadstroom
bij een oude nokialader 350mA terwijn de nieuwe laders van samsung 700mA leveren
omdat die smartphones meer verbruiken grootere accus hebben maar toch niet te traag mogen laden als je moeders gsm er sneller mee ladd = die gsm accu is "kleiner"
dan de jouwe en wss dus ook een simpeler toestel
als de uwe maar als je de "kracht" vd oude lader wil verwissel je toch gewoon die 3 metersnoer aan je oude lader dan heb je bijde
hepelijk beantwoord dit je vraag de weerstand vd draad is bij gewoon koper zogoed als 0 1m-3m maakt extreem wijnig verschil
*pas wel op sommige snelladers kunnen je gsm accu te snel opladen en dat vermindert de levensduur ervan