Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iphone 5s via usb aan de computer, mag je dcim 'weggooien'?

als ik mijn iphone 5s via de kabel aan de windows pc hang, dan krijg ik een dcim mapje met submapjes. In deze submapjes zitten foto's en video's die ik op deze manier backup. Als ik dat heb gedaan. Mag ik dan de hele DCIM map weggooien op de iphone en/of de submappen? Maakt ios die weer 'opnieuw' aan om nieuwe foto's en film in te bewaren? Wat gebeurt er als ik de DCIM map wil verwijderen op de iphone?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat mag gewoon. Je toestel is zelf slim genoeg om hem opnieuw aan te maken bij het maken van nieuwe foto's of bij het opnieuw opstarten. De afkorting betekent Digital Camera Images, ofwel digitale camera afbeeldingen. Het is deel van de standaard voor camera bestandssystemen DCF (Design rule for Camera File system).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan je gewoon verwijderen, maar komt ook steeds weer terug bij het maken van foto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Geen wonder. DCIM is een internationaal vastgelegde standaardnaam voor de map waarin foto's worden opgeslagen. Het staat voor Digital Camera IMages.
Je kan ook het mapje openen en dan CTRL+A zodat je alles selecteert en dan verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding