iphone 5s via usb aan de computer, mag je dcim 'weggooien'?

als ik mijn iphone 5s via de kabel aan de windows pc hang, dan krijg ik een dcim mapje met submapjes. In deze submapjes zitten foto's en video's die ik op deze manier backup. Als ik dat heb gedaan. Mag ik dan de hele DCIM map weggooien op de iphone en/of de submappen? Maakt ios die weer 'opnieuw' aan om nieuwe foto's en film in te bewaren? Wat gebeurt er als ik de DCIM map wil verwijderen op de iphone?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, dat mag gewoon. Je toestel is zelf slim genoeg om hem opnieuw aan te maken bij het maken van nieuwe foto's of bij het opnieuw opstarten. De afkorting betekent Digital Camera Images, ofwel digitale camera afbeeldingen. Het is deel van de standaard voor camera bestandssystemen DCF (Design rule for Camera File system).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan je gewoon verwijderen, maar komt ook steeds weer terug bij het maken van foto's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Geen wonder. DCIM is een internationaal vastgelegde standaardnaam voor de map waarin foto's worden opgeslagen. Het staat voor Digital Camera IMages.
Je kan ook het mapje openen en dan CTRL+A zodat je alles selecteert en dan verwijderen