Hoe werkt het zelfhelende effect van de achterkant van een LG G Flex, dat krasjes laat verwijnen?

De achterkant van deze smartfone heeft een coating waardoor kleine krasjes weer verdwijnen. In de testvideo van Tweakers wordt geconstateerd dat dit inderdaad werkt bij kleine krasjes (4:48). Maar hoe werkt dat technisch / chemisch / fysisch?

9 jaar geleden

Het beste antwoord

LG maakt gebruik van een speciale nanocoating. Dit is geen vaste stof, maar ook weer niet vloeibaar. Hierdoor worden kleine, oppervlakkige krasjes vanzelf opgevuld en zijn ze na enkele minuten verdwenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel deze achterkant is gemaakt van een materiaal dat terug 'vloeibaar' wordt als er een kras ontstaat. Hierdoor 'verdwijnt' de kras. Dit zelfhelende effect werkt ook beter bij warmere temperaturen.