Hoe komt het dat mijn gsm zo snel plat is?

Ik heb eergisteren een nieuwe gsm gekocht, samsung galaxy ace style. Ik heb hem ongeveer 12u laten opladen. Ik heb er dan direct wel redelijk wat opgezet zoal al mijn contacten, snapchat, intagram, spotify, piano tiles, en nog een app om foto's te trekken, aangezien dat ik hem net heb gaat dat niet elke dag zo zijn, ik wou gewoon alles in één keer erop hebben, ik heb hem gisteren avond weer helemaal laten opladen en daarna meten helemaal afgezet omdat ik ging slapen, nu is het ochtend en ik zet hem weer helemaal op, en plots heb ik nog maar 11% batterij. Is dat normaal, hoe komt dat? Kan ik er iets aan doen dat men batterij niet zo snel plat gaat? Ik heb echt hulp nodig anders is mijn batterij in een uur plat als ik eens weg ga en dan ben ik er ook niet veel mij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo leuk, het taalverschil tussen België en Nederland :)
Ik moest de vraag 2 keer lezen en dacht er al aan dat hij zo plat werd omdat je hem in de kontzat van je broek hebt zitten hihi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha ;)

Het beste antwoord

De batterij gaat snel leeg als je veel push-notificaties aan hebt staan, zoals van Snapchat, Facebook, Instagram e.d. omdat de telefoon dan constant (ook al staat hij vergrendeld) controleert op nieuwe notificaties.
Ook extra Android dingen als Air View en Air Gesture vreten batterij. Verder is het slim als je thuis bent Mobiele data uit te zetten omdat je toch op de WiFi zit, en als je op Mobiele data zit dan WiFi uit te zetten. Ook Bluetooth eet je batterijleven.

Een hele handige app die ik gebruik om mijn batterijduur te verlengen is BatteryGuru, dat is echt een aanrader. Die monitort eerst drie dagen het gebruik van je telefoon en daarna stelt ie bijvoorbeeld voor om voor bepaalde apps push-notificaties uit te zetten.

Nog twee tips zijn om helderheid op automatisch te zetten en om spaarstand (beide op het 'drag-downmenu' aan te zetten. Die laatste lijkt misschien een heftige ingreep, maar ik heb nog nooit een verschil gevoeld met Spaarstand aan of uit qua haperingen, en het verbeterd je batterijduur significant.

Ik hoop dat dit genoeg tips voor je waren en dat je nu lang en goed gebruik kan maken van je Samsung Galaxy Ace!

P.S. in de bron een linkje naar de BatteryGuru app!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een batterij helemaal opgeladen is en niet meer gebruikt kan de batterij niet na 1 nacht leeg zijn. In jouw geval is dit wel zo wat betekend dat je batterij niet goed is,hiermee moet je terug naar de winkel waar je de mobiel hebt gekocht en een nieuwe vragen.
Het kan zijn dat hij eerst wordt opgestuurd om te zien wat er aan de hand is.