Is er een mobiel onder €180,- met een 8 MP camera of meer?

Het liefst met een 4.3 inch scherm of iets groter (niet te groot). Ik wil sowieso een nieuwe mobiel, maar dan ook met een goede camera voor bijvoorbeeld vakantie. Ook zou het fijn zijn als het een Samsung is, want die heb ik nu ook.

Toegevoegd na 4 uur:
maar als de megapixel niet veel uit maakt, welke samsung smartphone heeft dan ook een goede camera ongeacht het aantal megapixels van de camera?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Een 8 MP camera is een redelijk dure optie, die vind je niet snel op een goedkopere telefoon. 5 MP is zo'n beetje het maximum waar je rekening mee moet houden als je niet meer dan €180,- wil uitgeven voor een telefoon én het moet een Samsung zijn.

Daarbij, het aantal megapixels van een camera zegt niet zo veel over de kwaliteit van de foto's die de camera maakt. Alleen over het aantal pixels dat in een bepaald gebied (de sensor) aan kan. met 5 mp kun je prima scherpe foto's maken die je kunt uitvergroten tot zeker A4 formaat zonder dat je blokjes ziet.

Veel belangrijker voor het maken van goede/mooie foto's is het type sensor, lens, zoommogelijkheid (optisch of digitaal) en instelmogelijkheden. Die zijn op iedere telefoon (hoe duur ook) altijd veel beperkter dan op een fotocamera. Daarom raad ik je absoluut aan om voor vakantiefoto's een aparte camera te kopen (simpele camera's koop je onder de €100,-).

Toegevoegd na 12 minuten:
Wat de zoom aangaat, bij optische zoom vergroot je het beeld door de lens te verstellen (die je simpel gezegd gebruikt als vergrootglas) en bij digitale zoom maakt je camera de pixels groter waardoor het lijkt alsof je inzoomt. Maar eigenlijk is het een uitsnede van de oorspronkelijke foto waarbij de camera die uitsnede op vol beeld laat zien.

Dat laatste is niet zo erg als je je foto's bekijkt op je telefoon maar als je je foto's op je pc of tv bekijkt dan zul je zien dat het beeld veel meer uit blokjes bestaat dan wanneer je optisch had ingezoomd. Op dat moment is het aantal mp wel weer van belang, immers met 5 mp in een foto krijg je grotere blokjes dan wanneer er 10 mp in dat gebied zitten. Maar ongeacht het aantal mp, digitale zoom is nooit van dezelfde kwaliteit als optische zoom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Samsung??pfffff neem liever een Huawei, die zijn een heel stuk goedkoper én een pak beter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Samsung is in deze prijsklasse beter dan Huawei (Huawei heeft nauwelijks producten in deze prijsklasse). Onder de 120 euro is Huawei wel beter dan Samsung. Maar onder 80 euro is Samsung weer beter.
Vanaf €188,- Samsung Galaxy SII

http://tweakers.net/pricewatch/325734/samsung-galaxy-s-ii-plus-blauw/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/325734/samsung-galaxy-s-ii-plus-blauw.html

http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/#filter:RcyxCoMwGATgd7k5ld8KGvIAgkOnjqWDJv8QSVX-uEne3QSKTgffHXdgknFxg4swn5qo_Sqs4lh6z8HBYBM_R_zxvcqebYz2ko3tkHePWpWp5ZdfYEgh5qL3YWfJzwe6Vpf4lRa6IiSFhuh5IxVM6QQ

Toegevoegd na 1 minuut:
8MP camera en een 4.3" scherm.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook de S2 Plus. Een super goed en snel toestel! De camera is zeer goed!
ik zou voor een LG L90 gaan, is wel iets duurder dan €180,- (€192,-) , maar dan heb je een super nieuwe telefoon, is net uitgebracht, heeft android 4.4 , wat de nieuwste android is, en heeft een 8 megapixel camera, genoeg snelheid en genoeg geheugen