Mijn telefoon is gebogen, heb ik recht op reparatie/vervanging?

Ik heb een sony xperia z1, gekregen bij een tweejarig T-Mobile zakelijk abbonement. Nu was ik aan het fietsen met de telefoon in mijn broekzak, wat ik vaker doe en gemiddeld 15km per rit fiets. Nu fietste ik dus 2km en ik kom weer terug thuis en zie ik dat mijn telefoon gebogen is. Mijn vraag is dus of ik recht heb op reparatie of vervanging? Ik heb de telefoon overigens vanaf december 2013

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Er is kans dat de verkoper dit zal beschouwen als verkeerd gebruik van het toestel. Dan moet je de reparatie zelf betalen. Je hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Probeer met de verkoper een oplossing te vinden.

Toegevoegd na 5 minuten:
De bouwkwaliteit van deze mobiel wordt in het algemeen als goed beschouwd. De verkoper zal moeten beoordelen of er hier sprake is van een fabricagefout of verkeerd gebruik. Omdat er binnen zes maanden iets mis is met het product moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen als je voor alle schade verzekerd bent. Dit is 100% zeker geen garantie kwestie. Je bent zelf oorzaak van het defect. Niet de verkoper moet iets aantonen, jij moet eerlijk zijn tegen de verkoper. Als hij het nog doet lekker mee bellen. Binnenkort wil iedereen een gebogen telefoon.