Kan je in belgie ook smartphones gratis krijgen bij een abbonement?

Of alleen in Nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Het is nooit gratis. Je betaalt het via je abonnement dubbel en dwars terug.

Het beste antwoord

Ja, in België kun je ook een abonnement afsluiten waar een telefoon bij zit.

Maar...

Je krijgt een telefoon nooit gratis bij je abonnement. Je betaald er altijd voor. Voorbeeldje: als we Vodafone (of welke provider dan ook) nemen en je wil een iPhone 5S bij je abonnement en je neemt 1GB data, 300 belminuten en onbeperkt sms voor 2 jaar dan kost dat €55,- per maand + 6,05 eenmalig. Dat is dus (24 x 55) + 6,05 = €1326,05 totaal. Neem je dat abonnement als sim-only dan kost het abonnement €24,- --> 24 x 24 = €576,-. Uiteindelijk betaal je dus 1326,05 - 576 = €750,05 voor die telefoon. Deze telefoon is ook los verkrijgbaar voor €699,-; scheelt toch €51,05... Dus zo gratis was je telefoon niet.