Hoe is het mogelijk dat een persoon op Whats'app je bericht niet ontvangt..?

Oke, het is een beetje een vaag gestelde vraag maar wat ik dus bedoel is dat je een bericht naar iemand op Whatsapp hebt verzonden om bijvoorbeeld 2 uur en dat bericht is niet bij diegene aangekomen aangezien er maar 1 vinkje staat. Maar vervolgens kun je zien dat die persoon om bijvoorbeeld 4 uur voor het laatst gezien is, dat is dus 2 uur later dan wanneer jij je bericht had verzonden. Maar alsnog is je bericht niet ontvangen bij diegene omdat er maar 1 vinkje staat? Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.. Want wat betekent dat dan? Diegene is toch wel online geweest hoe kan die jouw bericht dan niet ontvangen hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
87.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus diegene heeft het niet ontvangen??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
``de gene```kan zijn online status onzichtbaar maken en daarom kan heeft het 1 vinkje

Antwoorden (3)

Eén vinkje betekent dat het bericht bij de servers van Whatsapp is aangekomen. Twee vinkjes betekent dat het bericht ook daadwerkelijk op de telefoon van de ontvanger is aangekomen.
Het kan dus zo zijn dat het bericht bij de servers van Whatsapp blijft hangen, omdat de ontvanger het bericht niet (goed) kunt ontvangen. Dit kan verschillende oorzaken hebben, van te weinig netwerkcapaciteit of een storing bij Whatsapp zelf. Ook kan het zo zijn dat de persoon wel even verbinding gehad heeft met Whatsapp en daardoor geregistreerd staat als 'gezien' maar niet lang genoeg verbinding heeft gehad om daadwerkelijk jouw bericht te ontvangen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een aanvulling. Als de ontvanger een iPhone heeft dan kan het ook zo zijn dat hij of zij het bericht wel ontvangem heeft, maar het daadwerkelijke gesprek met jou nog niet geopend heeft en daardoor het ontvangst van jouw bericht nog niet bevestigd heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
een vriend van mij zegt dat ook. Hij zegt dat whatsapp het niet doet bij hem maar ik zie hem regelmatig online komen, maar hij zegt dat hij berichten niet ontvangen kan terwijl er 1 grijs vinkje staat als hij niet online is, en 2 vinkjes krijgt als internetverbinding maakt. Hij heeft zijn leesbevestiging gewoon aanstaan zegt hij dus zouden er bij het lezen 2 blauwe vinkjes moeten komen. Hij zegt dat zijn whatsapp steeds vastloopt en hij niet online kan zijn maar ik zie wel dat hij online komt. Heel frustrerend. Ook zijn Instagram werkt niet, hij kan bv niet opstarten of maar heel kort (en kan wel likes geven) en daarna loopt instagram vast. Ik heb totaal geen reden om hem te wantrouwen maar ik vind het wel vreemd. Herkent iemand dit?
Ik heb dit ook gehad bij mijn vriendin maar het probleem bij haar was als ze whatsapp opende was het beeld helemaal wit en liep haar mobiel vast maar omdat dit dus lag aan whatsapp ontving ze het berichtje niet maar als ze whatsapp opende kwam er wel te staan dat ze online was geweest maar ze kon niks doen met whatsapp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand je bericht niet heeft ontvangen op WhatsApp, zoals een slechte internetverbinding, een storing in de app of een blokkering van jouw nummer door de ontvanger. Meer informatie over het gebruik van WhatsApp vind je op de website van WhatsApp zelf. Wil je een ander telefoonabonnement, dan kun je gemakkelijk abonnementen vergelijken op Zeker.com.