Mijn nexus 7 wil niet meer aan. Wat moet ik doen?

Ik heb mijn nexus 7 tablet al een paar maanden niet meer gebruikt. Gisteren hing ik hem aan de lader, maar hij wil niks doen. ik heb al verschillende keren geprobeerd om hem aan te krijgen, maar hij wil niet. Als ik hem tegen mijn oor hou, hoor ik een raar ruis-achtig geluid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

ik heb dit ook een aantal keren gehad met mijn Nexus 7, het probleem is dat de batterij langzaam leegloopt en dan te weinig kracht heeft het apparaat op te starten. De eenvoudigste oplossing is om de achterkant eraf te halen, de batterij-connector los te halen en deze na ong. een minuut weer terug te doen. daarna de tablet opstarten in bootloader-modus (volume omlaag + aan/uit-knop ingedrukt houden),dan met de volumetoetsen "power off" te selecteren en op de aan/uit-knop drukken om de tablet volledig uit te schakelen. Dan de lader aansluiten en zo lang mogelijk laten opladen. Dit probleem kan voorkomen worden door voor een periode van langdurig niet gebruikt worden de batterij los te koppelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ik zal het proberen!

Andere antwoorden (1)

1.Controleer of de aansluiting van het netsnoer geen stof of pluisjes bevat.
2.Gebruik de oorspronkelijke voedingsadapter en USB-kabel en sluit uw telefoon of tablet aan op een functionerend stopcontact. Uw Nexus-apparaat heeft specifieke stroomvereisten en de USB-kabel en voedingsadapter die zijn meegeleverd, zijn ontworpen om te voldoen aan die vereisten.
3.Controleer of het netsnoer correct is aangesloten op het apparaat en de voedingsadapter.
4.Controleer na één minuut of een accupictogram wordt weergegeven op het scherm.
5.Als het accupictogram wordt weergegeven, houdt u de aan/uit-toets 15 tot 30 seconden ingedrukt om te controleren of het apparaat wordt ingeschakeld.

Als het accupictogram niet wordt weergegeven, probeert u het bootloadermenu van Android te openen:
1.Houd de toets Volume omlaag voor de Nexus 4 en Nexus 7 of Volume omlaag en Volume omhoog voor de Nexus 5 en Nexus 10 ingedrukt. Terwijl u de volumetoets(en) ingedrukt houdt, houdt u de aan/uit-toets ten minste tien seconden ingedrukt totdat een Android-robot en het woord Start op het scherm worden weergegeven.
2.Druk op de toets Volume omlaag totdat Uitschakelen is gemarkeerd. Druk op de aan/uit-toets om die optie te selecteren.
3.Koppel de oplader los en sluit deze binnen tien seconden weer aan. Er moet een accupictogram worden weergegeven op uw scherm.

Wanneer het accupictogram wordt weergegeven op het scherm, moet u de tablet ten minste één uur laten opladen voordat u deze weer inschakelt.