hoe komt mijn geheugen zo snel vol?

Hallo,

Ik heb een kleine vraag die hierboven te lezen is. Het zit namelijk zo: ik heb 2,5 GB interne opslag, ik heb al veel apps moeten verwijderen omdat mijn geheugen volraakt, clean master (en mijn mobieltje) zeggen dat mijn apps 450mb gebruikt media gebruikt ongeveer zeven en 1,9 GB gaat op aan.... Overige. Hierdoor heb ik nog maar weinig opslag over, dus ik dacht geen probleem ff wat overige dingetjes verwijderen. Nu blijkt het heel moeilijk te zijn er achter te komen wat dat is... Weet iemand van jullie wat het zou kunnen zijn? Ik heb denk ik overal gezocht maar vind nix ook nie in de instellingen

PS: ik kan geen foto/videos/ spraakopnames maken/opslaan zonder SD, daarvan krijg ik steeds een melding, dus daaraan ligt het niet

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In het algemeen wordt dit veroorzaakt door upgrades van het besturingssysteem. De fabrikant maakt de telefoon normaal zo dat je dingen bij kan installeren. Er wordt echter vaak geen rekening gehouden met de capaciteit van de telefoon als je wilt upgraden naar de nieuwe versie. Gevolg is dat je geheugen bijna constant op zijn max zit. Aangezien hij het onder overige laat vallen en niet onder media of apps, kun je de conclusie eigenlijk al trekken dat dit de oorzaak zal zijn. Ik heb mijn toestel gedowngrade en was van het probleem af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Kun je uitleggen joe dat downgrade gaat? Ik zou mn mobieltje weer zoals eerst willen met minder dan 10% aan overige, hij is nog best nieuw dus ik moet nog een beetje ermee leren omgaan (sinds december) in ieder geval bedankt, misschien weet ik nu de oorzaak :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet ik weten welke telefoon je hebt en welke versie je er op gebruik.

Andere antwoorden (1)

Het zou best kunnen dat je op youtube en google play store veel zoekgeschiedenis hebt. ook kun je regelmatig je gesprekken verwijderen op whatsapp. ook werkt het soms om je sms'jes en oproepen te verwijderen. hierdoor werd mijn mobiel ook sneller en kwam er meer geheugen vrij.

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet voorkomen dat al je zoekgeschiedenis en zo vol raakt. je gaat gewoon naar youtube of play store, gaat naar instellingen en je verwijdert de zoekgeschiedenis.