Waarom kan ik op mijn ipad niet van de zwarte omlijsting doorswipen naar het scherm?

Als ik hem in horizontale houding gebruik met de camera rechts/thuisknop links kan ik niet doorswipen vanaf de zwarte omlijsting, van de rechterkant kan dat wel.

vind dit vooral irritant als door een internetpagina aan het scrollen ben.

als ik het apparaat 180 graden draai kan het wel van beide kanten, hoort dit zo of kan ik dit aanpassen?

ik heb de thuisknop het liefst links dus vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die zwarte omlijsting noemen ze een bezel en die zit er niet voor niks. Als je alleen touchscreen hebt dan kan je je apparaat niet meer fatsoenlijk vast houden en zal reageren op iedere aanraking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik, op de bezel zelf kan ik ook niet swipen. Maar vraag me dus nog steeds af waarom ik vanaf de bezel niet kan swipen als de camera rechts zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Ik weet ook niet wat je bedoeld met thuisknop links. De "homebutton" bij een iPad zit in het midden. Je bedoeld in Safari?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de thuisknop bedoel ik de fysieke knop die in de bezel verwerkt is. Ik swipe vaak vanaf de bezel, het moment dat bijv mijn duim van het zwarte gedeelte overgaat op het touchscreen reageert het touchscreen. Dwz als ik de ipad horizontaal heb met de camara links. 180 gedraaid kan ditzelfde niet vanaf de rechterkant, als ik dan swipe vanaf de bezel naar het touchscreen reageert het touchscreen niet. Hopelijk heb ik het zo helderder uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begrepen. Ik heb het ook eens getest maar bij mij lukt dat ook niet. Ik heb dan ook zo'n vermoeden dat je iets wil dat helaas niet gaat lukken. Hier geen problemen omdat mijn arm op een leuning ligt en de iPad weer op mijn arm. Krijg het idee dat jij je iPad bediend op een wat grotere smartphone manier met 2 handen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik scroll met mijn duim zoals op een smartphone indd. Maar dit is dus softwarematig zo ingesteld en valt niet zelf aan te passen begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk ook niet nodig omdat een iPad voor de meeste mensen toch te groot is om zo te bedienen.