Kan ik 'Samsung Apps' zomaar verwijderen van telefoon?

Ik heb een Galaxy Ace met extreem weinig opslagruimte, dus wil ik wat apps verwijderen.
Ik zag in mijn lijst met apps 'Samsung Apps' staan. Als ik dit open, geeft hij aan 'service niet beschikbaar'. Ik neem dus aan dat het iets is dat sowieso niet werkt, maar vraag me toch af of ik dit zomaar kan verwijderen, of dat deze app nog ergens noodzakelijk voor is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, die app kun je niet verwijderen, net zoals playstore van Google is het automatisch op je telefoon geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mogelijk maar alleen als je telefoon geroot is (dit laat je garantie vervallen). Indien je telefoon geroot is dan kan je systeemapps verwijderen via uninstall apps uit de Play Store.