komt facetime straks ook voor de android telefoons uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou evt via skype kunnen facetimen. Maar facetime komt niet uit voor android, het is namelijk onderdeel van iOs

Het beste antwoord

Apple was oorspronkelijk wel van plan om van het Facetime-protocol een open standaard te maken, zodat het mogelijk zou worden om Facetime op andere apparaten te gebruiken. Maar onder andere door problemen met patenten ziet het ernaar uit dat dat niet meer gaat gebeuren.
bamibal
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee FaceTime is een onderdeel van iOS net als iMessage dus zal niet op android komen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, face time is echt een dienst van Apple zelf alleen bedoelt voor IOS (iPhone, iPod, iPad) en Mac.

En Apple zal waarschijnlijk nooit van plan zijn om face time op hun grootste concurrent Android uit te brengen.

Overigens zou dat lastig zijn omdat FaceTime vrij diep in iOS en Mac zit geïntegreerd en werkt met een Apple ID.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Videobellen kan al sinds de vroege Nokia's, maar is door Facetime van Apple eindelijk sexy geworden. Op dat moment waren er al vele alternatieven waaronder Skype. Facetime is wel beschikbaar gemaakt voor de Mac, maar Apple heeft gene plannen om Facetime naar non-Apple platformen te brengen. Hierdoor zou een belangrijke reden om voor iOS of Mac OS wegvallen.

Apple heeft in het verleden wel diverse apps voor o.a. de PC uitgebracht. Denk aan QuickTime en iTunes. Dit was vooral om het eigen product aan non-mac gebruikers te verkopen. Denk aan de eerste iPod's die je bij de lancering niet in combinatie met een PC kon gebruiken. Daarnaast levert het Apple geld op wanneer het de QuickTime codecs in licentie kan geven of tracks kan verkopen via iTunes. Facetime bevat geen verdienmodel.