Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan mijn mobiel een beeld geven, zonder dat het beeldscherm wordt verlicht?

Ik heb een Nokia E63, en die geeft in toetsenblokkering simpel de tijd aan. Echter, dit beeld is niet verlicht (pas wanneer je een toets indrukt). Zo'n schermpie werkt juist toch met met licht? Gewoon verschillende primaire lichtkleuren in de juiste verhouding, en ik krijg dan de juiste kleur op mijn scherm. Hoe doet 'ie dat dan zonder licht, maar wel een beeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het licht op je Nokia E63 is slechts achtergrondlicht dat door de letters heen schijnt.
Het schermpje zelf werkt met LCD kristallen en de letters zijn er wel maar zijn pas goed zichtbaar met dat lichtje erbij.

Zonder dat lichtje is het gewoon lamplicht dat op een anderen manier wordt teruggekaatst door de LCD kristallen die zijn gekristalliseerd , dan de LCD kristallen die doorzichtig zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het even opgezocht op wikipedia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display Wanneer de lichtstralen van een lichtbron buiten de telefoon door het LCD schermpje worden weerkaatst is de weergave van het schermpje reflectief.
Wanneer het lampje in je mobiele telefoon het schermpje van onder doet oplichten is de weergave van het LCD schermpje transmissief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding