Hoe zet ik bestanden van mijn mobiel naar mijn computer en andersom?

Ik heb een Samsung Galaxy S Plus en ik wil graag foto's van mijn mobiel naar mijn computer zetten en muziek van mijn computer naar mijn mobiel. Dit is me al een keer gelukt met Windows Media Player, maar als ik dat nu
weer probeer, zegt het dat ik een apparaat moet aansluiten. Vroeger lukte het met mijn Samsung Galaxy Ace bia Samsung Kies, maar ook hier wil deze telefoon niet mee verbinden. Weet iemand een goed programma hiervoor? Of doe ik iets gewoon helemaal fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Heb je wi-fi?, installeer dan de app : Virtual data cable zorg dat je de ftp-ip van de mobiel weet en tik dit in Internet explorer "internet browser" vervolgens in de internet explorer naar "beeld" "Ftp openen in verkenner" en als het goed is kan je dan bestanden uitwisselen, het voordeel hiervan is dat je geen kabel nodig hebt.

Om met een kabel te verbinden moet je naar instellingen gaan vervolgens naar "Draadloos en netwerk" vervolgens "USB Instellingen > Massaopslag aanvinken", connecteer je usb kabel dan met de pc en vervolgens kan je bestanden uitwisselen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Internet Browser is dus Internet explorer van je computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met Samsung Kies (http://samsung-kies.nl.softonic.com/) of Samsung New PC Studio. Ik zou eerst Samsung Kies proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Samsung Kies al geprobeerd. Hier zegt hij steeds: verbinden. Ik heb daar erg lang op gewacht, maar hij verbindt niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er dan maar even van uit dat je Bluetooth gebruikt en die hebt aangezet. Met mijn mobiel (Samsung Star) werkt het, zij het dat ik met dat toestel alleen bestanden kan overzetten. Samsung New PC Studio deed het na lang prutsen. Het zijn geen voorbeelden van goede programma's. Als je een Apple hebt kun je bestanden via Bluetooth overzetten/laden. Er zijn trouwens andere progs (o.m. PC Sync Manager, Xiloft Mobile Phone Manager) waarvan ik Cell Phone Manager (Mob Time) het beste vond, maar dat wordt niet meer bijgehouden, helaas ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry. Was abuis. Voor Kies moet dat WiFi zijn (of usb-kabel)
Heb je een usb stick waarin een sd kaartje past? Zoja, sluit die dan op de computer aan. Als het goed is komt er dan een scherm te staan van automatisch opstarten. Klik op map met bestanden weergeven en dan ben je er eigenlijk al. Ergens staat er dan een map genaamd DCIM (ofzoiets) en daar staan je foto's en die kun je dan kopieëren of knippen en dan kun je het bij je afbeeldingen op de computer plakken. Bij muziek kun je bij je bestanden op je computer de muziek kopieëren en in je sd kaartje plakken. Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Als je niet zo'n usb stick hebt dan weet ik het niet want dir is de manier hoe ik het altijd doe :)