Waarom heeft Samsung Mobile zo'n groot marktaandeel?

Waarom heeft Samsung Mobile zo'n groot marktaandeel? Volgens mij hebben ze iets van 40%. Waarom is dit zo hoog? Wat maakt Samsung zo groot en "goed" dat iedereen het wil hebben?
Zelf heb ik een S3 en ben hier niet zeer tevreden over.
Maar waarom is het zo groot? Ik snap dat niet want het design is sinds de komst van de S3 bij ALLE toestellen hetzelfde gebleven, zelfs tot de S5 nu toe. Daarnaast blijven ze de Touchwiz UI eroverheen gooien, hun interfase die erg zwaar is, en dus op de want minder hoog gespecte toestellen niet supergoed draait, ook gooien ze er ontzettend veel Bloatware overheen, enzovoort enzovoort.

Waarom is Samsung nu zo groot? Ik snap dit niet omdat ik het niet veel vind. Als je dit vergelijkt met de nieuwste Xperia toestellen, dat is toch veel beter?

Kijk, dan heb je de marketing waar Samsung heel veel aan doet, maar wat maakt het zo bijzonder dat iedereen massaal hier voor kiest terwijl het niet zo heel denderend is, en heel vaak telkens hetzelfde doet, of dingen van Apple jat (gouden kleur S5, vingerafdrukscanner S5).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een groot verschil met andere merken is de prijsklasse: HTC heeft ongeveer 4 toestellen onder de €200, Sony heeft er ongeveer 10 en Samsung heeft er ongeveer 19 onder de €200. Dit verklaart al gedeeltelijk waarom er meer Samsung's worden gekocht: er zijn veel goedkope toestellen verkrijgbaar. En Samsung heeft ook veel verschillende toestellen in andere prijsklassen.

Wat ook meespeelt is gewoon de hoeveelheid toestellen. Samsung heeft ongelofelijk veel toestellen en versies: de Galaxy Ace, Galaxy Ace Plus, Galaxy Ace II en de Galaxy Ace III, enz. En Samsung verscheept ook zo'n 43 miljoen toestellen per maand.

Derde belangrijke punt is marketing. Samsung pompt meer geld in de marketing dan in de ontwikkeling van toestellen. Overal zijn Samsung reclames te horen, zien en lezen. HTC en Sony doen dit minder.