Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iedere gsm fabrikant eigen apps?

Ik heb een Samsung GS4 en sinds een paar maanden worden daar ongevraagd Samsung apps op geïnstalleerd - door Samsung dus (heel irritant is vooral dat ik ze niet kan verwijderen). Ik vraag me af of andere fabrikanten dit ook doen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
781

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit verschilt per merk. Merken als Samsung en HTC maken gebruik van Google's besturingssysteem Android, maar hebben hierover een eigen skin geplaatst. Samsung levert TouchWiz, HTC levert Sense. Vaak hebben deze skins ook eigen applicaties; die worden nu waarschijnlijk op je telefoon geïnstalleerd door Samsung. Bij de meeste merken zijn hun applicaties voorgeïnstalleerd op hun apparaten.

Er zijn ook merken zoals Asus die weinig aanpassen aan het uiterlijk van Android, en die weinig applicaties meeleveren. Wanneer je geen skin wilt en geen voorgeïnstalleerde applicaties, dan kan zou je een Nexus-apparaat van Google kunnen gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding