hoeveel is 8 gb geheugen?

hoeveel is 8 gb voor een telefoon dus hoeveel liedjes en foto's en apps kan ik erop zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een GB is 1024 MB, niet 1000 MB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
toch een flinke app erbij ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even nagezocht, aan de ene kant heb je gelijk. Bij informatica heb je het nog vaak over 1024 MB. Fabrikanten van harddisks gebruiken vaak 1 GB is 1000 MB. Omdat de vraagsteller hier het intern geheugen bedoeld denk ik (van een telefoon) heb ik 1000 MB gebruikt.
Maar toch goeie aanvulling op de vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Virdiflavus? U heeft het nu zeker over de Iphone?

Antwoorden (2)

Hoi,
Op 8 Gb kunnen ongeveer 1600 liedjes. De foto's hang af van je camera, bij een 4 MP camera kunnen er 572 foto's. Bij een 16 MP camera (erg hoog) kunnen er 143 foto's. De app's zijn moeilijk te zeggen. Je hebt apps van nog geen 1 MB. Maar ook apps van 50 MB. Als 1 GB 1000 MB is (dat is zo) dan kunnen er dus 160 apps van 50 MB. Op je telefoon.
Ik ben er natuurlijk van uit gegaan dat je of alleen maar liedjes doet. Of alleen maar foto's of alleen maar apps. Je kan natuurlijk ook de helft liedjes doen (800) en de andere helft foto's (bij 4 MP 286 foto's)
Veel succes verder!
MaartenvL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op 8GB kun je redelijk wat foto's en muziek zetten. Gemiddeld muziek nummer dat ik heb is zo'n 5 MB, 1000 MB is 1 GB, dus ongeveer 200 nummers op 1 GB. Dan ga ik uit van nummers van een paar minuten. Foto's kunnen erg verschillen, dat licht aan de kwaliteit en bestandstype. Een hoge resolutie foto kan meer dan 1MB in beslag nemen. Hoewel de meeste foto's hier redelijk onder zitten. Licht ook aan de kwaliteit waar je de camera op instelt. Meestal staan bij de foto opties wel hoe groot het bestand gaat worden. Foto's van andere bronnen opslaan verschilt dus, daar moet je apart gaan kijken naar de grote. De gemiddelde afbeelding die ik opsla van internet is rond de 500 KB (0,5 MB).

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik zie dat iemand anders me voor was. En over de apps, deze kunnen inderdaad gigantisch van groote verschillen. Daar moet je in de appstore naar kijken.