Je kan eens proberen om je gsm in vliegtuigmodus te zetten. Daarmee worden echter ook andere opties, zoals telefoneren uitgeschakeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb wel nog iets gevonden op een site:

Blokkeren van alle inkomende SMS berichten:
Bel *35*blokkeringscode*16# om de blokkade te plaatsen
Bel #35*blokkeringscode*16# om de blokkade op te verwijderen

Blokkeren van alle uitgaande SMS berichten:
Bel *33*blokkeringscode*16# om de blokkade te plaatsen
Bel #33*blokkeringscode*16# om de blokkade op te verwijderen

De blokkeringscode zou bij de meeste providers 0000 zijn, maar dat kan afwijken.