Waarom kun je nu overal Nintendo 2d kopen terwijl ook al een tijd 3d op de markt is?

Ik lees in veel speelgoedbladen over 'de nieuwe Nintendo 2d' terwijl ook al geruime tijd 3d handheld op de markt is. Gaan we nu terug in de tijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De 2D is een soort "tabletje" met schermpjes er in. Hij is niet open te klappen zoals de 3DS of DS. Het heet de 2D omdat het de mogelijkheid heeft om een 3D spel in 2D af te spelen. Niet iedereen is er namelijk even content mee om 3D te spelen en blijkbaar was er een behoefte om die optie "uit" te kunnen zetten. De grootste reden echter is de prijs van de miniconsole. De 3DS is gewoon een stuk duurder en niet iedereen kan dat opbrengen. Dit is de reden geweest voor Nintendo om daarom een instapmodel te maken ZONDER dat ze speciaal voor de console spellen hoeven te ontwikkelen. Daarmee heb je dus bij de launch van de 2D direct een enorm gameaanbod.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja zoals hier boven genoemd is het oa de prijs wat toch wel een redelijk verschil maakt, de 2ds kun je met een spelletje voor de zelfde prijs kopen als een 3ds zonder spel. verder heeft de 2ds niet een klapbaar scherm zoals de 3ds dit heeft deze kun je dubbelvouwen (naar binnen teminste :D) dit maakt dat de 2ds ook minder gevoelig is voor de kleine wildebrassen en met andere woorden gewoon iets steviger is. hij is ook qua formaat iets kleiner. wat uit meerdere testen niet echt als positief ervaren word maar ja dat is een kwestie van zelf een uit proberen. zal de link van een review erbij doen daar staat alles nog uitgebreider in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel mensen willen geen extra geld betalen voor een 3D ds, dus willen ze 2d. Gewoon om wat geld te krijgen. Ook heeft Nintendo de vorm aangepast om het goedkoper te maken en het strakker en origineler uit ge laten zien.

Veel succes met je antwoord!