Valt het intern geheugen van een smartphone nog uittelezen nadat deze in het water heeft gelegen?

Mijn Sony smartphone is een tijdje geleden mee het water in geweest en is overleden, maar is er nog een manier om het interne geheugen van de telefoon uittlezen op bijvoorbeeld je computer? Zodat je de foto's die erop stonden nog kunt redden etc..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je zou de Micro SD kaart eruit kunnen halen en deze proberen uit te lezen met bijvoorbeeld Disk Scavenger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaat voor de PC een programma dat heet: pc inspecter smart recovery.
Mischien kun je daarmee ook verloren bestanden op je telefoon terug vinden.
Eerst je telefoon met de pc verbinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik waardeer je reactie maar ik heb de foto's dus niet verwijderd, mijn telefoon heeft in het water gelegen en dus kan deze niet worden opgestart
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij helemaal niet meer opstart ben ik bang dat misschien alleen een gespecialiseerd bedrijf je nog kan helpen.
Ik heb dat eens nagevraagd bij zo'n bedrijf, ik was sowieso 100 euro kwijt en als het lukte kwam daar nog eens een paar honderd bij.
Dit was toen voor een harddisk van een PC.
Sindsdien maak ik overdreven veel backups :-) Weet niet of je foto's dit waard zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit was in 2009 bij http://www.stellar.nl/ stukje uit de email
"Deze diagnose kost ? 75,-- en is geheel vrijblijvend.
U krijgt van ons een offerte per mail toegestuurd en een filelist van alle data wat wij kunnen recoveren van uw hdd, u kunt dan controleren of daarin de meeste belangrijke bestanden er tussen zitten waarnaar u opzoek bent.
En aan de hand van de offerte kunt u dan een beslissing nemen om de recovery wel of niet te accepteren.
Een recovery zal dan tussen de ? 500,-- en ? 800,-- uitkomen.
De prijs voor een cleanroom recovery zal komen te liggen tussen de ? 800.00. en de ? 1600.00" Maar goed, misschien dat je tegenwoordig op een van de vele forums een wizkid kan vinden die het goedkoper kan.