Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbruik ik veel benzine als mijn iPhone in de auto oplaad?

Ik luister regelmatig muziek in mijn auto. Ik doe dit met mijn iPhone en een USB kabel. Helaas laadt mijn iPhone dan gelijk op. Naar mijn gevoel gebruikt dit veel benzine. Is dit ook zo? En kan ik de oplaadstand uitzetten op mijn iPhone?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die usb gaat toch over de accu van de auto. En die laadt onder het rijden gewoon op. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij gaat dat niet gepaard met benzine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe laad die accu van de auto zich op kdg237?
Juist, onder het rijden als de auto dus benzine verbruikt... :)
Maar wat koosknip al antwoorde, is te verwaarlozen. (half liter in een jaar?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die USB aansluiting zit wel op het boordnet van de auto, maar alle energie wordt door de dynamo op de motor geleverd. De accu is alleen maar een tussenopslag om bij stilstand toch stroom te hebben.
Als je met licht aan rijdt dan neemt het vermogen met ongeveer 150 W toe, dat is minder dan 1% van het motorvermogen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij 5 V trekt een iPhone ongeveer 1 A om te laden. Dat is dus 5 W, op het totale motorvermogen van bijvoorbeeld 75 kW zal dit een te verwaarlozen extra belasting zijn....

Toegevoegd na 59 seconden:
Uitzetten hoeft niet, hij stopt met laden als de iPhone vol is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee je verbruikt geen benzine maar je accu van je auto gaat dan op maar hij laadt automatisch op

Toegevoegd na 52 minuten:
Ja je verbruikt benzine want je accu gaat op en de dynamo laadt hem op en daarvoor heb je brandstof nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wrm is dit geen waardevol antwoord
Verwijderde gebruiker