Verbruik ik veel benzine als mijn iPhone in de auto oplaad?

Ik luister regelmatig muziek in mijn auto. Ik doe dit met mijn iPhone en een USB kabel. Helaas laadt mijn iPhone dan gelijk op. Naar mijn gevoel gebruikt dit veel benzine. Is dit ook zo? En kan ik de oplaadstand uitzetten op mijn iPhone?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die usb gaat toch over de accu van de auto. En die laadt onder het rijden gewoon op. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij gaat dat niet gepaard met benzine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe laad die accu van de auto zich op kdg237?
Juist, onder het rijden als de auto dus benzine verbruikt... :)
Maar wat koosknip al antwoorde, is te verwaarlozen. (half liter in een jaar?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die USB aansluiting zit wel op het boordnet van de auto, maar alle energie wordt door de dynamo op de motor geleverd. De accu is alleen maar een tussenopslag om bij stilstand toch stroom te hebben.
Als je met licht aan rijdt dan neemt het vermogen met ongeveer 150 W toe, dat is minder dan 1% van het motorvermogen.

Het beste antwoord

Bij 5 V trekt een iPhone ongeveer 1 A om te laden. Dat is dus 5 W, op het totale motorvermogen van bijvoorbeeld 75 kW zal dit een te verwaarlozen extra belasting zijn....

Toegevoegd na 59 seconden:
Uitzetten hoeft niet, hij stopt met laden als de iPhone vol is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee je verbruikt geen benzine maar je accu van je auto gaat dan op maar hij laadt automatisch op

Toegevoegd na 52 minuten:
Ja je verbruikt benzine want je accu gaat op en de dynamo laadt hem op en daarvoor heb je brandstof nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wrm is dit geen waardevol antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar de accu wordt opgeladen door de dynamo, De dynamo wordt aangedreven door de motor en die loopt op ..... Als je dus meer strroom verbruikt moet de dynamo vaker aangedreven worden en dat kost extra brandstof. (motor moet "harder" werken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ooow dankjewel wist ik niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat wist ik idd ook niet. Weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dankjewel linden 015
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook niet helemaal waar, want de dynamo draait altijd mee.
Zodra de auto gestart is kan je in principe de accu weggooien.
Zoals Koosknip al zei, de dynamo levert de electriciteit voor al je toeters en bellen.
Hoe meer toeters en bellen je inschakeld hoe zwaarder de dynamo gaat lopen, hoe meer vermogen de motor dan kwijt is aan de dynamo. Je moet dan natuurlijk niet je motor aflaten slaan, als je de accu hebt thuis gelaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is niet waar gollem, je dynamo levert nooit het gevraagde vermogen wat een accu kan leveren. De dynamo kan met genoegen je accu opladen. Maar als je accu kapot is rijd je auto niet meer naar behoren, vooral als je een auto met veel elektronica hebt. IIG, zodra de dynamo meer belasting moet afgeven wordt de spoel zwaarder belast, aangezien een spoel de oorzaak van zn eigen bestaan tegenwerkt loopt dit dus zwaarder, hierdoor moet de motor meer vermogen afleveren om dit te kunnen leveren.