Als je een item weggooid op een mobiel is deze dan echt definitief weg of is er nog ergens een verborgen prullenbak die ik moet legen(smartphone)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In princiepe zijn je foto's gewoon echt weg hoor, alleen mensen die er echt veel mee doen en zulke apps hebben of kunnen krijgen kunnen oude verwijderde gegevens terug krijgen, dat is voor een leek niet zomaar even makkelijk te doen.

Nu heb je het even over foto's, maar als je het hebt over apps, bijv apps van je homescherm verwijderen..

Je kunt vaak een app weg slepen naar een prullenbakje, dat verwijderd de app zelf niet maar alleen het pictogram, (zogeheten snelkoppeling) daarvoor moet je eerst naar instellingen > applicaties > betreffende app > deze app verwijderen, dan is hij pas echt weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er zijn geen prullebakken op je smartphone.

als je op verwijderen drukt, betekent dat niet dat het daadwerkelijk verwijderd wordt op je smartphone. Alleen geef je het apparaat toestemming om de gegevens te kunnen overschrijven, net als bij een computer.

voorbeeld.

Je hebt een 2gb geheugen telefoon. Je download een app van 100Mb en verwijderd hem dan weer. je hebt 2GB vrij om te kunnen gebruiken alleen word eerst die andere 1,9Gb gebruikt om data te kunnen opslaan en daarna pas wordt de App overschreden.

Je kan dus heel simpel met een speciale programma alles terugkrijgen wat verwijderd is. Ook kan je alles echt helemaal wissen door andere software die alle data overschrijft met onzin en dan weer verwijderd. dan pas heb je echt alles weg wat eert op je smartphone stond.

ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees het antwoord nog een keertje door!