Hoe maak je een Huawei Simlock vrij?

Hoi,

Ik had een abonnement bij Vodafone en wou een Prepaid telefoon kopen. De Huawei Ascend G510.
Als ik hem ontgrendel vragen ze eerst om mijn PIN in te voeren, dit doe ik en dat lukt.
Dan staat er: BLOKKERING AANBIEDER SIM-SERVICE opheffen. Dan kan ik een code invoeren en dan staat er: ontgrendelen of negeren.
Ik weet niet wat ik kan doen, ik heb via twitter, chat en in de winkel contact met vodafone gehad en niemand weet het.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Als eerste, u dient daarvoor niet bij de provider te zijn waar u uw abbo heeft lopen, maar bij de provider van waar u uw onlangs aangeschafte toestel gekocht heeft.
Vaak kunt u daar tegen een "kleine" betaling uw toestel laten unlocken.

Daarnaast kunt u natuurlijk het hele internet afstruinen, maar de meest betrouwbare bron hierin is toch XDA developers.
Deze kwamen met de volgende oplossing. ( zie tweede posting )
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2418201
en hier de link
http://ebay.nckserver.com/cart/item/parent/1008/imei/1/c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b/Huawei-unlock-codes.html

Onnodig om te zeggen dat als u hiermee in zee gaat dat dit natuurlijk geheel op eigen risico is.
Maar dat is het ook als u met uw toestel bij zo'n "mannetje" langs gaat die je veelal wel op een markt oid ziet staan.

Met alleen de bootloader te unlocken ( een dienst die Huawei zelf doet ) red u het helaas niet.
http://www.huaweidevice.com/worldwide/servicePolicy.do?method=preUnlock