Kan het kwaad als je, je telefoon de hele nacht oplaad?

Toegevoegd na 7 minuten:
En als het geen kwaad kan en stopt er automatisch met opladen dan loopt hij toch weer leeg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doe ik ook,me iPhone ligt altijd de hele nacht op te laden.

Antwoorden (4)

Nee hoor, dit kan helemaal geen kwaad. Hij stopt inderdaad automatisch met laden als de batterij vol is, en zo lang je hem aan de oplader laat zitten zal de batterij niet leeglopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met kan het kwaad?

Als je je afvraagt of de levensduur van je batterij daaronder gaat lijden is het antwoord: als je dat slechts uitzonderlijk doet niet, integendeel.

Als je het echter elke keer doet is het een ander verhaal.

Als je geen volle accu nodig hebt is het bovendien beter de accu bijvoorbeeld maar half op te laden (want hoe voller de accu, hoe korter de levensduur ervan).

Als je dan toch eens een weekendje of weekje zou wegmoeten zonder schrik te hebben om een lege accu te hebben mag (moet!) je deze wel een hele nacht opladen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar als je, je mobiel voor de helft oplaad dan kan je er geen hele dag mee doen en wat heb je dan aan een accu als het niet eens goed is als je hem volledig oplaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de pech hebt dat je maar 1 dag op 1 acculading kan moet je hem wel volledig opladen. Maar een Li-ion accu gaat daar van achteruit. Dat is nu eenmaal zo.
nee, je kan je mobiel gewoon opladen, en als de batterij vol is stop de oplader met opladen maar omdat je mobiel nog in de oplader zit gaat de batterij niet leeg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de moderne lithium-ion batterijen die in telefoons zitten hoef je je geen zorgen te maken over te vaak, te veel of te weinig opladen. Ook een batterij helemaal leeg laten gaan is niet schadelijk. Dit in tegenstelling tot bijv. een auto-accu die kapot gaat als je hem helemaal laat ontladen.