Als jouw TomTom-lader zo'n type is waar een los USB-kabeltje in gaat dan kun je met de USB-kabel die bij de iPad hoort deze oplader gebruiken. Het kan wel zijn dat het laden iets langer duurt dan met een iPad-lader omdat de TomTom-lader 1 A maximaal levert terwijl de iPad-lader 2 A kan leveren.
Ik gebruik zelf deze combinatie in de vrachtwagen, ook met 24 V werkt het gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Héél gevaarlijk wat jij komt te vertellen. Een TomTom kan een spanning aan van 9 tot 30 volt. Ik vrees dat de iPad dit niet zal overleven. Met de ampèrage zit je ook fout, het is niet van belang welke ampère je te laden toestellen hebben maar wel die van de voeding (batterij) Een aangesloten toestel neemt tijdens het laden niet meer A op dan dat het nodig heeft, doch de voeding moet de juiste of meer A afgeven. Met een auto/vrachtwagenbatterij zit je kwestie ampère wel snor. Bij gelijke spanning gaat het laden even vlot, tenzij de batterijen van de toestellen meer/minder opslag hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat de spanning van de iPod betreft, die kan je aflezen op je originele voeding, meestal is de afgegeven spanning iets hoger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog even de link toevoegen van een TomTom https://nl.support.business.tomtom.com/ci/fattach/get/9431/1319442493/redirect/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzc0NjQ3Mjk2L3NpZC9uQTMxUi12bA==/filename/ttb-in1.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste fader, ik weet niet wat voor zaken jij hier door elkaar haalt, maar de TomTom-lader uit de link die onder mijn antwoord staat is een USB-lader die volgens het opschrift geschikt is voor 12/24 V waarbij hij een uitgangsspanning geeft van 5 V en zelfs 1,2 A kan leveren.
De TomTom heeft, net als de iPad, een USB-kabel die normaal voor het laden gebruikt wordt. Het schema dat jij in jouw derde reactie bijvoegt heeft helemaal niets met het laden te maken maar betreft een extra aansluiting op de professionele TomTom Webfleet apparaten, bijvoorbeeld aan de tachograaf van een vrachtwagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij bent de enige die de vraag begrijpt en een bruikbaar antwoord geeft.

Andere antwoorden (4)

Als je dezelfde aansluiting en dezelfde spanning hebt kan dat, ja.
10 jaar geleden
De Ipad ( welke dan ook ) heeft een andere aansluiting dan een TomTom. Dat gaat niet werken dus. Je kan wel het "stekker" deel, wat in de sigaretten aansteker/12volt aansluiting gaat gebruiken, mits deze een USB heeft. Je moet dan nog wel de originele kabels gebruiken van beide apparaten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De aansluiting op de iPad en de TomTom zijn wel verschillend, maar beide zijn op te laden met een gewoon USB-kabeltje.
De tegenwoordige TomTom laders zijn losse autoadapters waar je een USB-kabel in kan steken, zie afbeeldingen bij mijn antwoord. Hiermee kun je zonder problemen je iPad mee laden, ik doe het zelf regelmatig in de vrachtwagen.
Het kan wanneer de spanning van je iPad 12 volt aankan. De aansluiting kan je indien anders overbruggen met een hulpstuk.

Toegevoegd na 7 uur:
Wat de spanning van de iPod betreft, die kan je aflezen op je originele voeding, meestal is de afgegeven spanning iets hoger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Warrig verhaal, spanning van iPad? Hulpstuk?
Een iPad wordt gevoed met een USB-kabel, de TomTom ook. De spanning op een USB aansluiting is vastgesteld op 5 V, is dus voor beide apparaten hetzelfde. Alleen de laadstroom kan nog verschillen, maar die wordt geregeld door de laadelektronica in de iPad of TomTom zelf. De maximale laadstroom wordt verder bepaald door wat de adapter kan leveren.
zou ik niet doen!
er is kans dat de accu van je ipad kapot gaat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onzin, de 5 V van de USB-lader kan gewoon op de iPad gezet worden, daar is hij op berekend.