Hoe voorkom ik dat mijn SGS2 accu niet weer ''dood'' raakt?

Ik heb een nieuwe SGS2 accu besteld, omdat de vorige erg snel leeg raakt. De accu is ook een beetje bol geworden (hoe kan dit?), waardoor deze dus onbruikbaar is. Tenminste, voor amper een half uur en hij is weer leeg. Dus nu zit ik te denken: Hoe voorkom ik dit voor mijn nieuwe batterij? Wat kan ik dus doen om dit te voorkomen? Tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin ermee de accu eerst helemaal op te laden. Afhankelijk van de capaciteit duurt dat minstens 8 tot 12 uur of zo mogelijk langer, raadpleeg daarvoor de handleiding. Belast de accu tijdens het opladen in geen geval!

Daarna kun je de accu belasten (het toestel aanzetten) maar vermijdt langdurig overmatige belastingen zoals langdurig achtereen internet apps gebruik.
Het beeldscherm vraagt veel stroom dus is het verstandig om de helderheid wat lager te zetten. Dit ontlast de accu wat. Ook de processor is een flinke stroomvreter bij gebruik van zwaardere applicaties zoals videootjes kijken.

Daarnaast proberen zoveel mogelijk de accu pas weer op te laden als het toestel daarom vraagt. Kan dat niet zet het toestel dan uit. 'n Te ver ontladen accu loopt schade op en gaat dood. Eerder opladen mag wel maar doe dat niet te vaak, de accu kan daardoor enigszins gefragmenteerd raken waardoor de capaciteit kleiner wordt (ook al beweren sommige mensen dat dat onzin is).

Dat een accu bol wordt of krom trekt wijst op overbelasting. De accu levert dan zoveel stroom dat daardoor flinke warmteontwikkeling ontstaat. De accu kan dat maar kort volhouden en loopt schade op. Je merkt dat als het toestel tijdens het gebruik flink warm wordt. Stop in dat geval je bezigheden met het toestel en laat de accu even op adem komen.

Als je deze tips volgt heb je veel langer plezier van je accu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, hier kan ik wat mee!