Wat betekent dit icoontje op Samsung GS2?

Sinds 2-3 weken zie ik het af en toe -heel even- verschijnen, rechtsboven in de statusbalk. Meestal na een seconde verdween het weer. Maar zojuist was het constant in beeld. Pas nadat ik mijn toestel opnieuw had opgestart, was het weg. Het lijkt een beetje op een oog, zie afbeelding.

Ik heb geen idee waar dit van is. Zou ik ongemerkt een virus hebben binnen gehaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

Ik begrijp dat er iedere keer een oog in beeld springt. Dat is inderdaad een optie van op dit toestel. Deze optie heet 'Slim sluimeren'. Je kunt deze uitzetten door naar Instellingen, Display en dan naar Slim sluimeren te gaan. Daar zet je het vinkje uit.

De optie 'Slim Sluimeren' wordt actief als de smartphone wat langer lang op hetzelfde scherm blijft: dan wordt de frontcamera actief en wordt geprobeerd om de ogen te volgen. Dat werkt alleen als er genoeg licht is en niet te veel reflecties van bijvoorbeeld een bril. Een icoontje in de notificatiebalk (in dit geval dus het oog) maakt duidelijk dat de functie is geactiveerd. Als de telefoon geen toekijker kan ontwaren, wordt eerst het scherm gedimd, waarna het toestel zichzelf helemaal uitschakelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat icoontje is van "Eye-scroll" en "Eye-pause", waarmee je met je ogen je telefoon kunt bedienen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd. Ik heb toevallig laatst een GS4 van dichtbij gezien en daar zag ik inderdaad dat zelfde icoontje. Alleen staat het op de GS4 midden op je scherm, in het rood. Zodra je ogen op de juiste afstand van het scherm zijn, wordt het groen en kun je gebruik maken van Eye-scroll en Eye-pause. Maar dat zit helemaal niet op de GS2. Raar toch?
Ik heb een samsung xcover4.
Onder "instellingen" met hoofdstuk "bewegen en gebaren".
heb ik geen functie: 'Slim sluimeren"
Wel heb ik de functie: "Slim melden" en "Eenvoudig dempen".
De functie "Slim melden" <aan> regelt dat telefoon trilt als ik de telefoon oppak, wanneer een bericht is ontvangen.
Uitzetten van deze functie verandert niets met de genoemde icoon in het scherm.
De functie "eenvoudig dempen" <aan> regelt dat het volume gedempt word als de telefoon omgedraaid word met het scherm naar beneden.
Uitzetten van deze functie zorgt ervoor dat de icoon niet meer zichtbaar is.
Nu is de vorm van de icoon mij ook duidelijk het is geen oog maar een attentie driehoek met een pijl omhoog en naar beneden midden in de driehoek.