is Huawei (van de ''nieuwe'' smartphones) een dochteronderneming van LG?

Als je de vergelijking trekt tussen bijvoorbeeld de LG L9 en een Huawei telefoon zie ik toch een aantal overeenkomsten. Dus ik vroeg mij af of zei een dochteronderneming is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Pieter2011
10 jaar geleden
Huawei is Chinees, LG komt uit Zuid-Korea. Die landen zullen nog geen grasspriet met elkaar delen...

Het beste antwoord

Nee, Huawei is zeer zeker geen dochteronderneming van LG electronics. Huawei is een opzich zelf staande gigant op het gebied van telefonie en qua productie van telefoon onderdelen zijn zij vele malen groter dan LG. Sterker nog: zij zijn daarin de grootste van de wereld. Zij presenteren zichzelf als collectief: het resultaat van het samensmelten van verschillende belanghebbenden.

LG valt onder het LG Corp en op de Aziatische markt zijn zij geduchte concurrenten!