Waar kan ik een S-pen (stylus) kopen met een zeer fijne "tip" die geschikt is voor een capacitive touchscreen?

Ik heb overal gezocht maar kon niks vinden misschien dat hier iemand mij verder kan helpen?

Ik zoek dus een Waar S-pen (stylus) met een zeer fijne "tip" die geschikt is voor een capacitive touchscreen...

Toegevoegd na 54 minuten:
Dat woord ''Waar'' onderaan is een tikfout, mijn excuses...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ten eerste is de S-Pen alleen geschikt voor bepaalde Samsung apparaten met een speciale digitizer (touch screen zegmaar) die daarmee kan werken. Niet iedere stylus die met een capacitief touchscreen kan werken is een S-Pen.

Die stylussen voor capacitieve touchscreens kun je op verschillende plekken halen. Ondermeer op internet. Check ebay of marktplaats voor webwinkeltjes die het voor een paar euro hebben liggen.

Kwa reguliere winkels is het wat lastiger te zeggen. Ik neem aan dat je bij de telecomwinkels wel terecht kan. Niet de providers, maar gewoon de 'GSM-Turk' zegmaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste, alvast bedankt voor het antwoord maar dat wat je zegt wist ik al, het probleem is echter dat de meeste stylussen die geschikt zijn voor capacitieve touchscreens (eigenlijk tot nu toe allemaal die ik gevonden heb) een dikke punt hebben en dat haat ik, ik zoek een stylus met een fijne punt (fijne tip) voor mijn Sony Xperia Z (capacitive touchscreen), enig idee of dat bestaat, zo ja waar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, met die S-Pen-noemer zat je anders wel fout, dus dat wist je niet ;). Die stylussen met een fijne tip gaan niet werken op een normale capacitieve touch screen. Dat is altijd het nadeel geweest van capacitieve touch screens tov de resistieve. Als het goed is heb je dat ook niet nodig. Zo wel, dan is er sprake van een slecht ontwerp van de gebruikers interface. Een paar van de nieuwere toestellen hebben wat meer mogelijkheden, maar dan nog werkt het alleen met metalische uiteinden en ze lijken nog steeds een groter oppervlak nodig te hebben dan alleen een puntje. En sowieso weet ik niet of je dat moet willen gebruiken, aangezien de kans op krassen groot is, zeker met een screenprotector zoals de Xperia Z heeft. Ik denk dat je uiteindelijk met een disk uiteinde het beste uit bent. Nadeel is echter dat deze een stuk prijziger zijn.
Een paar voorbeelden zijn de GoSmart 200 Series & 300 Series en de Hex3 JaJa. Samsung is feitelijk de enige die met een echte fine tip een stylus kan toepassen (die S-Pen dus) op bepaalde apparaten. Maar die hebben dan ook een digitizer die veel uitgebreider is dan normale touchscreens. De tablets zijn zelfs met Wacom-techniek uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, van mij krijg je sowieso een +10 maar had nog een vraagje; Op PDAshop (Coolblue) kan men een "Samsung S-Pen + BT Headset" kopen en als ik naar de lijst kijk voor welke smartphones deze stylus geschikt is dan staat de Sony Xperia Z er ook tussen, ik heb een mail gestuurd naar Coolblue zelf en zij hebben mij verteld dat het zou moeten werken "volgens de fabrikant", maar ik heb nog steeds mijn twijfels daarbij aangezien ik altijd dacht (nu nog steeds denk eigenlijk) dat zo'n S-pen alleen voor de Galaxy series geschikt is en zo maar kopen en eens proberen kan ook niet want het is redelijk prijzig dat ding, misschien dat jij daar meer over weet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hieronder de link van de S-pen die ik bedoel: www.pdashop.nl/product/218766/category-4214-smartphone-keuzehulp/samsung-s-pen-bt-headset.html

Andere antwoorden (1)

Je kunt een pen voor PDA proberen. Geen idee of dat werkt voor je. Voor zover ik weet zijn de stylus pennen met een rubberen tip.

In de bron een link waar er een paar staan.