Hoeveel apps van ongeveer 50,70MB kan je downloaden voor een iPod van 8GB?

Ik wil misschien een iPod touch kopen van 8GB. Ik kan nu natuurlijk niet vragen hoeveel apps er opgezet kan worden omdat dat verschilt met grootte. Maar als je dan apps van zo'n 50,70MB wilt downloaden, hoeveel kun je er dan ongeveer van opzetten?
Kan er op de iPod touch ook Wi-Fi , en kan ik dan ook meteen die apps downloaden of moet ik daar nog bepaalde dingen voor regelen?? Kost internet verder geld op iPod touch 8GB??

Ik hoop dat jullie hier een antwoord voor mij op hebben, vriendelijk bedankt! - Anne36

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
capthavoc
11 jaar geleden
ik zou niet gaan voor een 8 gig ipod
het besturing systeem neem al veel ruimte in beslag zeker de nieuwste versies
Dus je kan er eigenljk niet veel op kwijt
zeker als het om video en audio apps gaant
ik zou mnimaal voor 16 gig gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, minimaal 16gb. Zeker als je een beetje forse muziek collectie hebt

Het beste antwoord

Ten eerste:

Een iPod touch heeft zelf geen internet, je kunt op straat dus niet internetten. Een iPod Touch kan wel wifi gebruiken, thuis, bij vrienden en op openbare gelegenheden kun je dus wel van internet gebruik maken.

Ten tweede:

8GB = 8000 MB
8000 MB / 50.7 : 157
Je zou in theorie 157 apps kunnen downloaden. Maar je moet er rekening mee houden dat bestanden zoals muziek, video's, internetgeschiedenis, opgeslagen gesprekken etc. ook mb's in beslag nemen.

Verder weet ik weinig van Apple, ik kan je wel adviseren dat je beter een android telefoon of een IPhone kunt nemen, het is misschien iets aan de dure kant maar een iPod touch heeft ongeveer dezelfde functies als een telefoon alleen kun je er niet mee sms'en en bellen. Voor veel apps moet je betalen en met een android-telefoon is het makkelijker om dit te omzeilen.

Je kunt nadat je de telefoon/Ipod hebt ingesteld, (tijd, taal, wachtwoord) gelijk apps dowloaden.
Bij een iPod heb je wel dat je eerst aangemeld moet zijn bij iTunes en de App Store,
Bij een android-telefoon heb je hier geen last van en kun je gelijk aan de slag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 kleine kanttekening; 8GB is officieel 8192MB
1024MB * 8, or 8192MB https://www.google.nl/search?source=ig&rlz=&q=8gb+%3D&oq=8gb+%3D&gs_l=igoogle.3..0j0i30l9.443.2817.0.4074.5.5.0.0.0.0.96.446.5.5.0...0.0...1ac.1.Y_T5wv_0HMY#sclient=psy-ab&q=8gb+%3D+mb&oq=8gb+%3D+mb&gs_l=serp.3..0j0i30l3.3360.4018.0.4230.3.3.0.0.0.0.91.262.3.3.0...0.0...1c.1.11.psy-ab.8adg4F8OY7o&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.d2k&fp=d864af5c11beeac0&biw=1920&bih=955
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie,
ik ben heel wat wijzer geworden hierdoor.
Erg bedankt!
Groetjes, Anne36

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je 50 á 70 mb bedoelt? 60 gemiddeld dus? Dan kun je 8000/60 = 133 apps downloaden.

Toegevoegd na 11 minuten:
Daarbij kun je op een Ipod Touch alleen op internet via WIFI. Het is dus altijd gratis, mits je toegang hebt tot het WIFI netwerk. Om apps te downloaden moet je lid zijn/worden van Apple / Itunes(=Apple ID). Dat is gratis. Om betaalde apps te downloaden moet je een creditcard hebben, of 1 van de andere betaalmethodes gebruiken die Apple aanbiedt.

Toegevoegd na 1 uur:
MotleyKoen heeft gelijk... 8gb Ipod kun je zo'n 6,5 - 7gb van gebruiken. dat zijn dan gemiddeld nog zo'n 112 app's... Vergeet ook niet dat je er waarschijnlijk muziek op gaat zetten (ongeveer 3-10 mb per nummer) en wat al niet meer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat werkt dus zo niet. iOS zelf neemt al 1-2gb in gebruik
ik heb zelf ook een Ipod touch er staat op de ipod dat je 8 gb maar er is maar 6 GB beschikbaar dus er kunnen ongeveer 120 apps op van 50,70 MB verder heeft de ipod geen 3g dat betekent dat je buiten kan internetten op een mobiele provider er zit alleen in de iPod wifi en je kan gewoon apps downloaden vanaf de iPod en op itunes op je pc je moet alleen een Apple account maken om apps te kunnen downloaden