Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is op een tablet met een abonnement te werken?

Ik heb sinds een paar maanden een tablet (Asus Google Nexus 7 32 GB).
Is het mogelijk deze apparaten te gebruiken via een 3G netwerk zoals je op je telefoon ook een abonnement (met internet) kunt nemen, of kunt kiezen voor prepaid? Dus dat je ook internet hebt op punten waar je geen Wifi hebt, of is deze alleen voor huis, tuin en keuken gebruik?

Eigenlijk stel ik deze vraag niet alleen voor mijn tablet, maar ook in het algemeen. Stel dat ik mijn tablet over een paar jaar zat ben en overstap naar een iPad, of een andere tablet van Samsung (met een grotere resolutie bijvoorbeeld) of een ander merk. Is het dan (ook) mogelijk deze te gebruiken via 3G, of werken deze apparaten altijd alleen op Wifi?
Zoals u merkt heb ik er weinig verstand van, maar heb mijn eerste ook pas sinsds een paar maanden.

11 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij bijvoorbeeld de Galaxy Tab2 of de Galaxy Note 10.1 kun je vooraf kiezen of je 3G+Wifi wilt, of een versie die alleen Wifi support. Je kunt dus niet een 3G abonnement gebruiken op een Wifi tablet. Er moet echt support zijn voor 3G.

Zelfde verhaal bij Apple. Als je op de site van Apple een iPad koopt, kun je stap voor stap samenstellen hoe je hem wilt hebben. (Eerst de kleur, dan of je 3G+Wifi wilt, of alleen Wifi, en dan de hoeveelheid intern geheugen.) Daar zie je dan ook gelijk de providers die service voor tablets bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fifagek
11 jaar geleden
Bedankt voor dit duidelijke antwoord. Het is mij duidelijk dat de mogelijkheid er niets is met mijn tabblad omdat ik nooit heb kunnen kiezen voor 3G of Wifi. Vermoedelijk is deze alleen met Wifi verkocht.

Andere antwoorden (1)

Bij de meeste tablets kies je vooraf een type met wifi én 3G óf alleen wifi. Daar kies je dan het bij je passende abonnement (voor 3G- internet data).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding