Welke ideeen zijn er op dit moment om de accuduur van een smartphone te verlengen?

En dan bedoel ik vooral softwarematige ideeën.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ideeën worden natuurlijk angstvallig geheimgehouden (iets met patenten). Bedoel je wellicht uitgewerkte ideeën? Dan noem je het toepassingen, instellingen of apps.
Ritsuka
11 jaar geleden
Software matig? Geen software/apps gebruiken, bespaart heel veel ;)

Het beste antwoord

Je zoekt dus naar een wat meer technisch antwoord.. Grotere accu's worden verkocht, maar zijn dan vaak niet van het originele merk. Mocht dit schade toebrengen aan je smartphone, kun je niet terugvallen op je garantie. Daarmee verleng je overigens niet de accuduur van een smartphone, je vergroot deze gewoon.

Verder is het vrij normaal als een smartphone ongeveer 1 tot 3 dagen meegaat. En dan heb ik het niet over intensief gebruik zoals 3G, GPS, 3D games, het downloaden van bestanden, helderheid van het display of apps die in de achtergrond runnen. Dan heb ik de mijne meestal binnen een dag al leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraag is vrij onduidelijk, wat bedoel je met softwarematig?

Zoals je wellicht weet is het ingeschakeld hebben van wifi en gps erg negatief voor het stroomverbruik van een smartphone, ook de helderheid van het display kan een accuslurper zijn.

Er bestaan reeds apps die bij een bepaald vooraf opgegeven percentage van de accu automatisch op energiebesparende functie overgaan (dimmen display, uitschakelen wifi,gps,mobiel internet). Uiteraard kun je dit ook handmatig doen.

Als je onderweg bent en geen gebruik maakt van wifi kun je dit best uitschakelen daar je telefoon anders blijft "scannen" op zoek naar netwerken hetgeen een erg negatieve invloed op je bedrijfstijd heeft.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet Hardijzer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je stroom wilt beparen moet je zorgen dat je wifi en GPS uitstaan, je 3g overgeschakeld wordt op 2G als je niet gebruikt. Ook kun je apps als Greenify installeren, deze app zet andere apps in 'slaapstand' als ze niet worden gebruikt, je hebt er echter wel root rechten voor nodig.