kan ik de microfoon van me mobiel gebruiken met oortjes in?

ik heb oortjes zonder een microfoon die ik lekker vind zitten
alleen wil ik nu bellen met deze oortjes, kan ik dan de microfoon van mijn mobiel gebruiken zonder de oortjes er uit te moeten halen?

indien nodig, ik heb een vodafone 858

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk wel. Probeer het anders gewoon even door naar je huistelefoon te bellen en te kijken of het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik al geprobeerd, alleen doet hij het niet, daarom deze vraag
kan het anders zo zijn dat ik een bepaalde app nodig heb om dit te kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je al bij je instellingen gekeken?
Ja. Dat zou normaal moeten kunnen. De telefoon heeft 4 pinnetjes voor de headset. Bij een headset met microfoon worden de bovenste twee pinnetjes gebruikt voor het knopje en de headset microfoon.
Gebruik je nu een gewone headset, dan worden de bovenste twee pinnetjes kortgesloten. Geen aansluiting of kortgesloten is een teken voor de software van de telefoon om de ingebouwde microfoon te gebruiken (standaard android). Ik gebruik het met mijn android ook zo. En dat werkt prima.
Mocht het, als uitzondering op de regel, bij jou niet zo werken, kun je altijd voor een paar euro een verloopkabel met mic en bedienknopje kopen. In die verloopkabel kun je dan elke gewenste koptelefoon inpluggen.

Die kun je hier bestellen. Er staat voor de iphone maar die werkt ook op android telefoons. Ik zelf gebruik hem ook.
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=470527