hoe komt het dat een smartphone nog steeds oordopjes nodig heeft om radio te kunnen luisteren?

Ik weet dat in het uiteinde van de mm plug een stuk zit om het signaal van de radio op te kunnen vangen, maar is het niet makkelijker om dit in de telefoon zelf te verwerken zodat je ook zonder de aansluiting van bijv. oordopjes kan luisteren naar radio?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gehele kabel van de oordopjes werkt als antenne. (Niet alleen uiteinde)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik ook niet, mijn LG-205 heeft een ingebouwde antenne en dat is niet eens een smartfoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een ingebouwde antenne voor het signaal om te kunnen bellen en 2G/3G te ontvangen als ik het goed heb, maar ik begrijp dus niet waarom je daar niet radio mee kunt luisteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat DaanR zegt. Een FM antenne is wat anders dan een GSM antenne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor de duidelijkheid heeft mijn LG een ingebouwde FM-antenne.

Het beste antwoord

Het snoertje van het oortelefoontje werkt als antenne. Snoertje goed uitgangen voor een optimale ontvangst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat een FM-antenne vrij lang moet zijn om een goed signaal op te kunnen vangen en ik denk dat er te weinig ruimte en animo voor een geïntegreerde antenne is om dit daadwerkelijk in de Smartphone te verwerken.