Hoe koop ik een Amerikaans mobieltje?

Ik wilde een mobiel uit Amerika kopen, zelf heb ik een simkaart met abonnement. Zal deze telefoon werken in de link?

http://priceangels.com/GT-I9300-Quad-Band-Android-4-0-3G-Smartphone-with-4-8--Capacitive-Screen-and-Wi-Fi-Bluetooth-GPS--White--s925301.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Dat is een Chinese site hoor!

Antwoorden (2)

Het toestel is Quadband dus zal ook werken op onze Europese frequenties. Let er wel op dat je bij de lader van het toestel een ander soort stekker aansluiting krijgt. Dus je zal hier wel even een andere stekker moeten halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad een chinese site zoals je al reactie hebt gekregen.
Let ook goed op, want hij is nu goedkoper als in nederland waarschijnlijk, maar als hij door de douane komt en ze pikken je pakketje er uit zul je inklareringskosten moeten betalen en mogelijk andere kosten.

•BTW (ook wel omzetbelasting)
Heeft jouw pakket een waarde van meer dan 22 euro? Dan betaal je btw over: de waarde van het pakket plus de verzend- en verzekeringskosten en de eventuele invoerrechten. Als de inhoud van jouw pakket minder waard is dan 22 euro betaal je geen btw, ondanks de verzend- en verzekeringskosten. Het normale btw-tarief is 19%, maar er zijn uitzonderingen zoals eten, non-alcoholische dranken, boeken en geneesmiddelen. Daar betaal je 6% btw over.

•Verzendkosten en verzekeringskosten
Die kunnen per land verschillen. Deze kosten horen op de website van de webwinkel te staan. Bij de Amerikaanse webwinkel Amazon.com variëren de verzendkosten van de VS naar Nederland van 2,50 dollar tot 30 dollar.

•Invoerrechten (ook wel douanerechten)
Je betaalt alleen invoerrechten als het pakje buiten de EU komt en een waarde heeft van meer dan 150 euro. De invoerrechten worden geïnd door de douane die het vervolgens weer afdragen aan de EU. De hoogte van de invoerrechten verschillen per product, over een spijkerbroek betaal je in 2011 bijvoorbeeld 12% invoerrechten, maar over cd's en dvd's maar 3,5%. Deze tarieven wijzigen regelmatig, bel met de BelastingTelefoon Douane als je wilt weten hoeveel de invoerrechten voor jouw product bedragen (telefoon: 0800 - 0143).

•Inklaringskosten
TNT doet voor jouw zending aangifte bij de douane en int de verschuldigde invoerrechten en btw. Aangifte doen brengt kosten met zich mee en deze kosten worden ook door jou betaald. In 2010 betaal je voor EMS (Express Mail Service) zendingen 17 euro, voor andere zendingen 12,50 euro. Deze inklaringskosten betaal je natuurlijk alleen als er invoerrechten of btw over je pakje wordt geheft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21% btw sinds oktober vorig jaar