Moet er op een android mobieltje ook een virus scanner?

Ik heb al langere tijd een Samsung Galaxy y en sinds kort heb ik er een paar APPs op gezet, maar nu gaat mijn mobieltje steeds uit en dan naar het inlogscherm van mijn mobiel!? Kan dit door 1 van die APPs komen, of moet er ook een virusscanner op een android mobieltje?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb inmiddels een scanner erop gezet.
Bedankt WillemVDBe en Mastha, voor jullie snelle antwoorden!
Hebben jullie ook een idee hoe ik erachter kan komen welke APP de boosdoener kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
peterjbruins
11 jaar geleden
dat Moet niet.... ik heb zelfs jailbreak en illegale apps enzo en Geen virussen... Als je apps van de Play Store hebt kan her geen virus op zitten, die zijn al gescant door google. dat je mobieltje raar doet dat komt zeer waarschijnlijk omdat het een heel goedkope is.
peterjbruins
11 jaar geleden
en welke apps heb je geinstalleerd? miss weet ik of die het kunnen veroorzaken .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een heel goedkope tel?? hehe jij hebt zeker een iphone of niet, Peter?? Dat is pas een troep zeg
peterjbruins
11 jaar geleden
nee ik heb geen iphone dat is idd troep. ik heb htc dhd (oud ding maar nooit problemen)
peterjbruins
11 jaar geleden
en ik was even vergeten dat er wel een virus vanuit de browser kan komen. Sorry
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal, het is gelukkig opgelost!
En een goedkope of niet, ik zal het er toch nog even mee moeten doen....
Groetjes, Louis

Het beste antwoord

Het is zeer.verstandig om een scanner te hebben hoor! virus zit ook.op een site dat jij bezoekt, dus als je op internet zit heb je grote kans dat je virus kan krijgen. Maar als je tel elke keer uit gaat dan kan het aan een app liggen ja. Dat wil niet zeggen dan een virus is maar dat je tel die app niet aankan of zoiets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt WillemVDBe en Mastha!
Ik heb er inmiddels een virusscanner opgezet.
Weet je dan ook hoe ik er dan achter kan komen welke app dit doet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien net als op de computer. Als ie iets vindt, zegt ie waar het bestand zich bevind. Misschien is dat ook op android.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kijk dat is wel een nadeel, jij kan niet zomaar juiste app vinden die probleem veroorzaakt. Als je het kan herinneren wanneer dit probleem is begonnen en welke app heb je kort daarvoor gedownload dan kin je vanuit gaan dat dat de boos doener is maar ja dat is gissen helaas. Anders moet je al die apps een per een verwijderen en dan kijken of je het vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dag Mastha en WillemVDBe
Bedankt voor jullie antwoorden!
En Mastha dat laatste heb ik dus uiteindelijk gedaan, 1 voor 1 heb ik ze eraf gegooid!
Inmiddels doet ie het weer normaal, en het lag vermoedelijk aan 'een Nederlands weer' app !?
Daar zat zoveel reclame in verwerkt dat ie mijn mobieltje uitschakelde, tenminste nadat ik die verwijderd heb doet ie het weer normaal, de rest heb ik er weer opgezet!
Nogmaals bedankt en groetjes, Katte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk waren er wel meer met een goed antwoord, maar Mastha gaf mij het antwoord waar ik 'als leek' wat mee kon doen! (en ook WillemVDBe gaf mij een duidelijk antwoord)
Bedankt en groetjes, Katte

Andere antwoorden (2)

Bij Android kan bijna iedereen een app maken. Niemand keurt de app goed of af. Er KAN dus een virus in zitten. Dus een virusscanner is geen luxe. Bij Apple, worden de apps gecontroleerd, dus er kan geen virus inzitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook de Samsung galaxy young gehad, en ik had er ook een virus scanner van anti-virus en ik heb nog nooit een virus erop gehad. Maar de Samsung galaxy young gaat snel kapot en gaat raar doen!
Bronnen: