Ik heb mijn iPhone in het water laten vallen, wat moet ik doen?

Vandaag is mijn 7 maanden oude Iphone 4s in het water gevallen. Hier baal ik natuurlijk enorm van. De schade lijkt beperkt, alleen doet de speaker het niet meer en is het balkje van de volumeregelaar onderin in bijvoorbeeld muziekapps op een of andere magische wijze verdwenen... Ik heb hem nu in een bakje met rijst gelegd, en laat hem daar voorlopig nog wel even in liggen. Nu is er nog een probleem, op internet staat op verschillende fora dat het hopeloos is, omdat het van binnen gaat roesten en hij dan over een paar maanden alsnog kapot gaat. Hij is trouwens maximaal twee seconden in het water geweest, toen heb ik hem er snel uit gehaald en met een handdoek gedroogd. Er zit een beschermsticker op en een hoesje omheen. Zou dit nog geholpen hebben? Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

pak een t-doek, leg die op de verwarming. Maar kijk eerst of die niet loei heet is. Gewoon dat je je hand erop kan leggen. Naar vier uurtjes is ie droog. Zet je toestel uit anders maakt die kortsluiting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Een t-doek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ondergrond voor het toestel. Of gewoon een simpel doekje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha , het is een THEE-doek.
Haal batterij sim kaart geheugenkaart enz eruit ga hem dan stofzuigen, dan komt er allemaal water uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Batterij en geheugenkaart verwijderen ???? Zal niet meevallen
Je iPhone zat het waarschijnlijk nog doen. Mijn vader heeft zijn iPhone ook een in het bad laten vallen. Zijn iPhone doet het nog steeds. Geen problemen mee. Wat betreft het speakerprobleem, je kunt je iPhone laten repareren bij een zaakje. Vaak zijn er in de buurt van elke grotere stad wel studenten die dat voor een paar tientjes doen. Je kunt eens proberen je iPhone te herstellen en een reservekopie erop zetten. Waarschijnlijk is het balkje dan weer terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik veel aan. het maakt me in ieder geval wat geruster. Ik heb nog een andere vraag; het lijkt mij dat ik mijn iPhone voorlopig niet moet opladen, i.v.m. kortsluiting. Een vriendin zegt echter dat dit onzin is. Wat denkt u?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je * ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon gebruiken zoals je altijd mijn speaker deed het ook niet en de volume maar later die dag wel, waarschijnlijk als je de oordoppen wil aansluiten doet hij het ook niet en kun je alleen maar iemand horen op luidspreaker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, ik zou je iPhone nog even in die rijstbak laten liggen. Als je iPhone helemaal droog is, zou ik je dockconnector nog even föhnen. NIET te warm en maar heel EVEN, zodat hij echt droog is. Zorg wel dat er geen rijstkorrels in je dockconnector en je headphone jack komen. Je krijgt ze er lastig uit! ;)