Verschillen: de namen en de releasedata.
Android 2.3 heet Gingerbread en is van 6 december 2010
Android 4.0 heet Ice Cream Sandwich en is van 19 oktober 2011.

In tegenstelling tot veel andere software en besturingssystemen lijkt er geen algemeen overzicht met release notes te zijn.
Dus precies het verschil is moeilijk aan te geven.

Maar hier vind je wel wat verschillen op een rijtje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Android_(besturingssysteem)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn naast die twee verschillen nog een heleboel andere verschillen:
Ikzelf heb allebei de systemen gehad, en moet zeggen dat ICS er veel beter uitziet dan GB. in ICS is er veel meer mogelijk dankzij nieuwe API's (stukjes code waarvan ontwikkelaars gebruik kunnen maken), en een nieuwe kernel (de linux-kern die onder android draait). er is dus wel degelijk veel verschil. ICS loopt ook 'gladder' dan GB, hoewel ik 4.1 Jelly Bean toch wel het beste vind tot nu toe (ik heb zelf 4.2 nog niet getest).