Hoe kan het dat er geld van mijn prepaid bedrag 'zomaar' wordt afgetrokken?

Ik heb sinds vandaag een Samsung Galaxy Gio met Hi Prepay. Ik heb de simkaart erin gedaan en geactiveerd. Er stond op dat moment €10,- prepaid-tegoed erop. Nu (, 4 uur later,) is al het geld op zonder dat ik heb gesmst of getelefoneerd. Het wifi staat aan maar dat is gewoon bij mij thuis op beveiligd draadloos netwerk. Ik heb de zogenoemde op-waardeerlijn een paar keer opgebeld om te horen hoeveel er opstond, maar ik meen dat die handeling gratis is. Nadat ik even op de internet browser was geweest stond er geen cent meer op :( . Wie kent dit geval, weet een oplossing, of heeft dit zelf ook eens meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik had dit ook, bij mij stond 3G toen aan. daarna is het niet meer gebeurd

Het beste antwoord

Yep, zelf ook al een paar keer meegemaakt.
De eerste keer door onwetendheid.
De tweede keer door een app die mijn 3g activeerde.

Hier zijn twee remedies voor, teneerste de 3g uitzetten op je Gio.
Dit kan gewoon via de powerknop van je toestel.
Ten tweede installeer eens 3g watchdog en stel deze op het minimale in.
Zo kan er bij per ongeluk heractivatie van je 3G alleen tot een door jou ingestelde waarde verbruikt worden.
Bij overschrijding krijg je een melding en wordt je 3G uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alhoewel je via het WiFi-net thuis hebt geinternet, is het heel goed mogelijk dat je telefoon dit toch via je netwerkprovider hebt gedaan. Kijk bij je instellingen en wees er zeker van dat je data-verbinding uitstaat (dus de 3G etc).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft je 3G dan gewoon aangestaan.
Hier kan je gewoon niets aan doen.
Je kan je 3G wel uitzetten om het in de toekomst te voorkomen
Dus erg jammer voor je centjes.