Mijn tablet zegt steeds als ik een app probeer dat ik te weinig opslagruimte heb, terwijl ik nog bijna 1 GB heb, wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Verplaatsen van je Apps zal je hoogstwaarschijnlijk kunnen helpen.

Je haalt waarschijnlijk een aantal zaken door elkaar heen.
Android/tablet kent verschillende soorten opslag.
Eén daarvan wordt gebruikt voor het installeren van de apps en dat is niet het ( laat maar zeggen ) vrij besteedbare gedeelte waar je bijvoorbeeld je muziek of films op zet.
Je Apps worden geinstalleerd in het gedeelte waar ook het systeem op staat.

Wil je daar wat ruimte maken dan zal je moeten toegrijpen naar bepaalde apps, bijvoorbeeld App2Sd of Link2Sd.

Een app is niet alleen dat bestandje wat je download, dat is slechts een installatiebestandje.
Tijdens het installeren worden er delen geplaatst in je "systeempartitie", een gedeelte in de dalvik cash en eventueel op je sd kaart.

Dus wat moet je nu in de gaten houden?
Dat is je interne opslag geheugen ( waar dus ook je systeemgebeuren op staat ).
Hier kan je alleen maar ruimte winnen door gebruik van Apps

Als je link2sd download, kan deze exact je opslagindelingen laten zien en hoeveel ruimte je nog precies over hebt.
Voor het verdere gebruik zal je je tablet moeten rooten.
Maar dat is een geheel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

App's die je niet vaak gebruikt wissen.