Waarom komt er maar uit 1 kant van mijn oordopjes bij mijn ipod muziek?

Het ligt niet aan de oordopjes, want als ik ze bijv. op mijn computer aansluit komt er wel aan beide kanten muziek uit. Heb ook al andere oordopjes geprobeerd maar het probleem blijft bestaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.3K

Antwoorden (4)

Dan ligt het dus aan de verbinding van het snoertje van het oordopje met de iPod. Daar zal ergens een contactje verbroken zijn. Laat je iPod even nakijken in de winkel waar je 'm gekocht hebt. Hopelijk is het te repareren.
Amadea
11 jaar geleden
Ik weet niet welke instellingen je hebt op een Ipod maar als je dat kan instellen of er ofwel langs 1 of 2 kanten muziek moet uitkomen dan moet je eens bij je instellingen kijken.. misschien staat daar iets van mono (geluid langs 1 kant) of stereo (geluid langs 2 kanten).. dan moet je het dus op stereo zetten... dit is maar een gok, ik weet niet hoe een ipod ineen zit.. maar klok mij logisch.. ik zou niet weten waarom die dat anders zou doen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt doordat de AUX-ingang van je ipod dan niet meer goed contact maakt met je oordopjes doordat deze is verbogen.

Er is er een die contact maakt met de zijkant van je plug, en een die contact maakt met de onderkant. Volgens mij is de zijkant voor je linkeroor. Die linker wil nog wel eens te ver naar achteren gedrukt worden, waardoor je er alleen in een bepaalde houding van je plug nog contact mee maakt, of zelfs helemaal niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Daar kan je zelf dus niets aan doen om weer te corrigeren, maar misschien dat dat in een elektronicawinkel te repareren valt. Ik heb zelf inmiddels drie ipods terug kunnen sturen met dezelfde problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat monogeluid uit staat. Instellingen--->algemeen--->toegankelijkheid en zet monogeluid uit of in het midden. Zie afbeelding.