mag je als liggend patient in een ziekenhuis je smartphone gebruiken?

In een ziekenhuis zie je overal dat GSM's verboden is, maar desondanks zie je iedereen bellen. Hoe is dat als je in een bed ligt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat dat verboden is? In het LUMC zijn er maar op een beperkt aantal plekken restricties mbt het gebruik van een mobiel. Volgens mij is er de laatste jaren een hoop veranderd wat dat betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mn amandelen liet verwijderen. Heb ik gewoon mn smartfone mogen gebruiken om muziek te luistern. Ik denk dat het afdelingsafhankelijk is.

Antwoorden (4)

Dan mag het ook niet hoor.
Ik heb zelf in het ziekenhuis gelegen niet zo lang geleden,en toen werd het meteen gezegd.
Het kan de apperatuur in het ziekenhuis/afdeling verstoren en er werd ook gezegd dat het niet mocht ivm de rust van de andere patiënten.
Ik had mn smartphone wel bij me,die lag in mn kastje dat op slot kon,want het ziekenhuis is niet verantwoordelijk voor diefstal.
Ik ging wel eens naar beneden om te bellen,naar de ruimte waar het winkeltje zat en waar bezoekers koffie enzo kunnen drinken en daar mocht het wel.
Maar in bed mag het dus niet.
Al waren er soms wel eens mensen die het stiekem wel deden(om kort te bellen oid)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boze tongen beweren dat het niet mag omdat het telefoongebeuren in een ziekenhuis is uitbesteed en die wil geen concurrentie.
Dat is helemaal niet waar,
Mijn vader is net 2 weken uit het ziekenhuis maar ze zeiden dat je geen GSM mag gebruiken omdat het de apparatuur verstoord, dat gelde voor de oude apparatuur.
Tegenwoordig heeft de apparatuur er geen last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij ligt dat aan je behandeling maar ik denk bij de meeste behandelingen wel in de röntgenkamer zowiezo niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de meeste ziekenhuizen mag je gewoon bellen behalve bij een enkele afdeling zoals hartbewaking je kan het beste bij de infobalie ff navragen waar je wen bellen weet je zeker dat je niemand in de problemen brengt en is je vraag op de juiste plaats beantwoord want ieder ziekenhuis is anders