ik heb een samsung galaxy s2 gekocht maar de batterij is binnen een halve dag leeg. wat kan ik doen?

ik zet mijn telefoon s avonds altijd uit en zet hem s ochtends aan rond half 9. ik heb al een paar keer mee gemaakt dat hij rond 12 uur nog maar 10% batterij over heeft. en dan heb ik nog er nog geen eens veel gebruik van gemaakt. ik heb al een nieuwe batterij gekocht maar dan kan ik er nog niet veel langer doen als begin van de middag. weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk weinig...je zou wat instellingen als bijvoorbeeld je beeldscherm helderheid lager zetten wijzigen....als ik jou was zou ik terug gaan naar je telecomprovider en het probleem daar voor te leggen, wellicht zit het probleem in je telefoon zelf (en dus niet in je baterij)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kunnen een paar oorzaken hebben.
Ten eerste dat de batterij status niet goed worden doorgegeven ( er zijn apps voor die dit redelijk kunnen corrigeren ).
Ten tweede je hebt bepaalde instellingen aan staan die veel verbruiken.
Zeer berucht zijn de Gps, Wifi en beeldschermintensiteit.
Deze laatste kan je dimmen tot een punt wat jij prettig vind.
De overige moet je uitzetten als je er geen gebruik van maakt.
Ten derde, zwakke batterij ( onwaarschijnlijk, daar je die al gewisseld hebt ).
Ten vierde, er is toch iets serieus mis in je toestel zelf ( een defect ) dan is het garantiewerk.

Mogelijke oplossing om je batterij redelijk te optimaliseren is om hem een paar keer helemaal leeg te laten lopen en op te laden ( met de netadapter ).

Vreemd genoeg houden deze accu's langer het sap vast als ze zijn opgeladen met het netadapter dan dat ze zijn opgeladen dmv de usb.
Normaal zou het geen fluit moeten uitmaken, doch is dit al diverse malen aangehaald in de diverse gebruikersfora.
Ik zou zeggen, gewoon even proberen.
Retourneren kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook naar een business store van je telefoonaanbieder gaan en vragen wat er aan de hand is.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn telefoon, ook een Galaxy SII, en daar hebben ze 'm meteen kunnen repareren.

Zelf ben ik naar de KPN Business centre geweest, maar ik weet niet wat jouw provider is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet trouwens ook niet verwachten dat een smartphone langer dan 1 tot 1,5 dag meegaat helaas.

Los daarvan heeft jouw telefoon inderdaad een probleem met de batterij. Je kan waarschijnlijk nog bij de garantie aankloppen? Ook zijn er veel mogelijkheden met een nieuwe batterij kopen wanneer je geen garantie meer hebt.