Hoe krijg ik mijn telefoon weer aan de praat ??

Hallo,
Ik heb een probleem en ik kan zeggen dat het niet de 1e keer is dat ik dit probleem heb.
Sinds de zomer heb ik een Samsung galaxy mini
Nou is het zo dat sinds ik deze telefoon heb al meerdere keer het gebeurt is dat mijn telefoon bleef hangen in het startscherm.
Meestal loste dit probleem zich van zelf op maar nu is het weer zover en nu krijg ik het niet meer voor elkaar om uit het startscherm te komen.
Alle mogelijke toetsencombinaties heb ik al geprobeerd
Ook de toetsencombinatie home-volume up en powerknop
Daarstraks kwam ik door volume up + home te drukken in het menu wat ik dus blijkbaar moest hebben om dit op te lossen dus toen heb ik (meen ik) op root system gedrukt daarna ging de telefoon uit en kwam vervolgens weer met hetzelfde probleem.
Ik heb geprobeerd via dezelfde toetsencombinatie weer terug te komen in het menu maar het wil niet lukken.
Zou iemand mij nu verder kunnen helpen want ik wordt hier nog al moe van.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Madelief

Toegevoegd na 41 minuten:
het is me gelukt door de power+home knop in te drukken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het antwoord is vrij eenvoudig, doch de uitvoering kan voor sommigen wel eens problemen geven.

De standaart roms op deze toestellen willen bij sommigen wel eens voor problemen zorgen, daarom dat veel gebruikers overstappen naar een alternatief.
*rom is read only, daarin zit je android, de hardware drivers, opslaggeheugen etc.

Eer je daarmee aan de slag gaat is het zaak om eerst je toestel te Rooten en dan een goede backup te maken.
Ik gebruik zelf voor mijn backup Titanium Backup.
Deze maakt niet alleen een backup van mijn Apps, maar ook van alle instellingen zoals bij voorbeeld netwerksleutels, accounts etc. Ook je sms berichten worden hierin niet vergeten.
Titanium is gewoon te vinden in de market.
Zie ook;
http://matrixrewriter.com/android/

Het rooten is niets anders dan je Superuser toegang te geven ( heel simplistisch net als administrator in windows ).
Deze heb je nodig.

Zie ook;
http://www.xda-developers.com/android/root-a-boatload-of-gingerbread-running-samsung-devices/

Dus eerst rooten, dan backuppen.
Als je je backup gedraaid hebt, dan kan je een factoryreset en cache wipe doen.
Dit doe je vanuit de recovery.
Recovery?
Ja, gewoon je toestel uitzetten.
Dan de homeknop indrukken en vast houden, ondertussen zet je het toestel aan.
Na een seconde of vijf laat je de home knop los en als het goed is dan krijg je een menu te zien.
In dat menu kan je scrollen met je volumeknop.
Bevestigen doe je met de homeknop.

Alles schoon?
Even weer opnieuw rooten en met titanium je backup terugzetten.
Het is slim om je root bestand standaart op je sd kaart te houden.

Probleem opgelost, niets meer aan doen.
Toch nog problemen?
Registreer je op sammobile en zoek een rom uit die geschikt is voor jouw toestel.
http://www.sammobile.com/category/2-phones/
Daarna download je Odin, Odin heb je nodig om te flashen, en werkt intuitief.
Zie ook;
http://www.android-galaxy.info/anleitungen/samsung-galaxy-mini-auf-android-2-3-4-flashen/

Kom je er alsnog niet uit dan kan je terecht op de diverse fora.
Daar wordt veel besproken over het hoe en waarom over dergelijke toestellen.

Zie ook;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472957///samsung%2Cmini
en
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-mini/

Let wel, het e.e.a. is natuurlijk niet geheel zonder risico's.