Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bescherm ik een idee?

Ik heb een idee voor een app maar wil voorkomen dat anderen er mee vandoor gaan. Ik ben slechts een arme student dus €100.000 voor een patent heb ik niet (als dat al zo duur is)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel, ik ben de nieuwe Mark Zuckerberg, houd daar rekening mee ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt er geen patent op aan vragen, een app is namelijk al uitgevonden.

Het script van de app die jij ontwikkelt is auteursrechtelijk beschermd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koning onbenul speelt hier weer de hoogste toon. Bedankt voor de minnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn idee is niet App te bedenken (dat is namelijk uitgevonden door Apple) maar EEN App. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echter de commando's die in een App gebruikt dienen te worden is afkomstig van Apple, jij kunt er hooguit wat wijzigingen in aanbrengen. Daar bij is het een script en geen apparaat, dit houdt in dat het wettelijk gezien enkel schrijfwerk is en dat wordt beschermd door de auteurswet. Kijk op elke cr-rom met een programma, daar staat over al op dat de werken op de cd-rom auteursrechtelijk beschermd zijn.
Blijkbaar kan je jouw 1e idee gratis laten registreren.
Neem eens contact op met:

Archimedes Patent
Cockerillkaai 18
B-2000 Antwerpen
T +32 3 230 30 60
F +32 3 230 30 05
info [at] archimedespatents [dot] com

Dit bedrijf heeft een licentie voor de hele Benelux.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden