Sony ericsson xperia ray. Als ik mobiel internet wil aanzetten moet ik roaming er bij aan hebben. Hoe kan dat.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit heeft niets te maken met je telefoon maar met je provider.
Gok maar zit je bij Tele2? Zo niet dan toch het antwoord met Tele2 als voorbeeld.

Tele2 levert simkaarten uit "op eigen naam". Je telefoon wil dan verbinding maken met het mobiele netwerk van Tele2. Dan kan je heel lang wachten want dat zal nooit gaan lukken simpelweg omdat Tele2 geen mobiel data netwerk heeft. Tele2 maakt gebruik van het T-Mobile data netwerk.
Je zult dan de data roaming moeten aanzetten zodat je telefoon indien er geen verbinding is met het mobiele datanetwerk van je provider (Tele2) verbinding kan maken met een netwerk van een andere provider in dit geval T-Mobile.

Dus als je een abonnement heb bij een provider met een sim "op eigen naam" maar geen eigen mobiel datanetwerk heeft en de dienst wel aanbiedt via het netwerk van een ander zul je de data roaming moeten aanzetten.