Wat zit er zoal in de interne opslagruimte van een (mobiele) telefoon?

Ik kan geen updates van apps meer installeren, omdat ik te weinig geheugen zou hebben. Ik heb niet veel apps en een aantal die ik kon verzetten, heb ik naar de externe sd-kaart verplaatst. Ook heb ik wat foto's en filmpjes verwijderd, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Wat vreet er zo ontzettend aan het geheugen dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

Heb je een samsung? Ik ken wel meer mensen met een "vol" intern geheugen. Schijnt n probleem te zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook vaak. Wat ik doe staat hieroder.

Eerst zoveel mogelijk apps op je SD kaart zetten. Daarna kijk je hoe groot de app is en hoeveel ruimte je nog op je telefoon hebt.
Je moet van de vrije ruimte die je nog op je telefoon hebt de grootte van de app aftrekken. Als je dat gedaan hebt en er not ongeveer 20 mb over blijft zet je je telefoon uit. Je zet je telefoon terug aan en installeert de app en normaal zou het dan moeten werken.

Als dit niet helpt zou ik eens teruggaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het besturings systeem vreet veel geheugen.

Het beste kun je al jouw eigen films, documenten, muziek & dergelijke altijd op de sd plaatsen. (je kunt al sd kaarten van 32 gb kopen)
Probeer zoveel mogelijk apps naar de sd te plaatsen.
Maar heel veel apps zoals Facebook, Twitter, Google+ & E Mailaccounts kunnen niet op de sd geplaatst worden.

Tegenwoordig worden bij elke update de apps steeds maar groter en groter.
Facebook is nu al 20 mb groot en Maps van Google is ook 20 mb groot & ga zo maar door.

Het beste wat je kunt doen is uitzoeken, wat je echt nodig hebt op je gsm (o.a je Email accounts & enz)
De rest kun je het beste gewoon weggooien. (let op dat je alleen apps weggooit !!)
Facebook, Twitter, Google+ & enz zijn heel goed via je gsm browser te bekijken (dit kost je geen kostbaar geheugen)