Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het schadelijk een nieuwe telefoon batterij niet meteen op te laden?

Ik heb zojuist mijn nieuwe Sony Xperia S gekregen en ben uit enthousiasme vergeten de batterij eerst helemaal op te laden, terwijl er wel stond dat dat moest?

Is het erg dat ik dit niet gedaan heb, en wat zijn de gevolgen dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je telefoon heeft een Li-Ion batterij. Bij deze batterijen is het helemaal niet erg als ze maar gedeeltelijk opgeladen worden. Ook kan het geen kwaad om de batterij af en toe maar een beetje bij te laden. Wel kunnen deze batterijen slecht tegen volledig opladen en ontladen. Maar de elektronica in je telefoon zorgt ervoor dat dat niet zo snel gebeurt.

Bij de oude NiCad-batterijen was het wel belangrijk om de batterij helemaal op te laden, omdat de batterij anders lui kon worden.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht juist dat het zo was dat je de telefoon eerst helemaal moet ontladen, en daarna helemaal opladen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Dus dit is niet anders omdat het een nieuwe telefoon is? Aangezien er wel een waarschuwing staat dat hij minstens 30 minuten moet worden opgeladen voor opstarten

Andere antwoorden (1)

Het beste wat je kan doen is nu de batterij toch eens volledig ontladen en nadien een goede laadbeurt geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding