Mijn eerste ipod was binnen garabtie termijn stuk gegaan dus kreeg een nieuwe van apple, krijg ik dan opnieuw 1 jaar garantie op mijn ipod?

Hallo,
Ik heb een ongeveer anderhalf jaar terug een ipod gekocht. Deze ging binnen de garantie termijn stuk. Ongeveer een maand voordat ik hem een jaar had. Ik kreeg netjes een nieuwe ipod. Ik zat zojuist op mijn ipod een programma te kijken toen plots het scherm een wit beeld gaf met grijze strepen er doorheen. Daarna viel mijn ipod uit. Ik krijg hem niet meer aan, en neem dus aan dat hij stuk is. Ik vraag me af of de 1 jaar garantie termijn opnieuw is ingegaan nadat ik een nieuwe ipod had gekregen van de apple store. Of dat het 1 jarige garantie termijn koopt vanaf de echte aankoopdatum. Ik neem aan dat de garantie opnieuw is ingegaan maar weet het niet zeker. Ik ga volgende week denk ik even langs de apple store. Maar vraag me toch af of jullie mij misschien kunnen helpen. Dus als jullie het antwoord weten op mijn vraag, hoor ik graag van jullie. xx sophie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is afhankelijk van de voorwaarden. Meestal werkt het zo dat het apparaat de garantie heeft voor de rest van de reeds lopende garantietermijn. Maar wanneer ze opnieuw een bon voor je hebben uitgeschreven, of helemaal niet om een bon vragen en het echt een nieuw apparaat is (vaak worden refurbished apparaten als vervanging gegeven), dan kunnen ze niet zien dat het geen nieuw gekocht apparaat is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee de garantie is gewoon 1 jaar. dit word niet 'verlengt' wanneer je een nieuw apparaat krijgt binnen de garantieperiode.